گمانه زنی رسانه فرانسوی؛

نتایج اولیه انتخابات به سود بایدن، ساعات پایانی به نفع ترامپ

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۱:۳۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۲۲۷۳
نتایج اولیه انتخابات به سود بایدن، ساعات پایانی به نفع ترامپ
یک رسانه فرانسوی در گمانه زنی از بخت نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه در پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت نتایج اولیه می‌تواند برای جو بایدن مطلوب باشد اما دونالد ترامپ می‌تواند ساعات پایانی انتخابات را با برتری به پایان برساند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه «اوئست فرانس» سه‌شنبه شب در گزارشی با عنوان «انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ بایدن یا ترامپ؟ برنده انتخابات را چه زمانی خواهیم شناخت؟» با برشمردن احتمال‌ها در خصوص نتایج انتخابات نوشت: در برخی ایالت‌های مهم مانند آریزونا ، آرای پستی می‌تواند در بالادست شمارش شود، بنابراین نتایج اولیه می‌تواند برای جو بایدن مطلوب باشد و با شمارش آرای حضوری، نتایج به نفع ترامپ به سرانجام برسد. اما در دیگر ایالات مانند پنسیلوانیا عکس این امر صادق است.

این رسانه فرانسوی نوشت: نتایج آرای حضوری پیش از آرای پستی مشخص خواهد شد که قبلا شمارش نشده‌اند. علاوه بر این، ممکن است آرا تا روز جمعه ششم نوامبر ادامه داشته باشد. دونالد ترامپ می‌تواند شب انتخابات را با برتری به سرانجام برساند، سپس ، جوبایدن پیش از پایان هفته از او پیش بگیرد. در اوهایو که یک ایالت همچنان بلاتکلیف است آرا می‌تواند حداکثر ۱۰ روز پس از سوم نوامبر برسند.

اوئست فرانس اضافه کرد: در نهایت، دو کمپین انتخاباتی به معنای واقعی کلمه، ارتش وکلا را بسیج کرده‌اند، بنابراین نتایجی که اعلام شده قابل تجدیدنظر خواهد بود.

با توجه به نظرسنجی‌ها، این که موج عظیمی به نفع بایدن یا ترامپ باشد بعید به نظر می‌رسد و نتیجه انتخابات می‌تواند روزها در بلاتکیلیف باقی بماند.

اوئست فرانس نوشت: بنابراین، کاملا قطعی نیست که یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از شب انتخابات مدعی این باشد که در ۲۷۰ حوزه از ۵۳۸ مورد را که برای پیروزی در انتخابات لازم است بر رقیب غلبه کرده است.

رسانه فرانسوی افزود: برتری جو بایدن در آستانه انتخابات همچنان در نظرسنجی‌های ملی اهمیت دارد اما میزان برتری او از رقیب در ۱۰ ایالت نامشخص دیگر تا حدودی کاسته شده است.

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و طبق گزارش های منتشر شده هیچ یک از مراکز انتخاباتی آمریکا برای جلوگیری از حمله هکرها به اینترنت متصل نیستند.

براساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از 100 میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند، رقمی که تقریبا ۷۰ درصد از مجموع آرا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد.

بیش از ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد.

بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی ها کاهش داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز