حقه‌های کثیف ترامپ برای پیروزی در انتخابات

۱۳۹۹/۰۸/۱۳ - ۲۲:۰۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۸۲۲۷۸
حقه‌های کثیف ترامپ برای پیروزی در انتخابات
یکی از گروه های مخالف رییس جمهور آمریکا تاکید کرد که امریکا شاهد حقه های کثیفی برای پیروزی در انتخابات خواهد بود.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جان ویور بنیانگذار یکی از گروه های مخالف ترامپ و از جمهوریخواهان سابق تاکید کرد که حقه های کثیف در سیاستهای آمریکا بسیار سابقه‌دار است و ممکن است به انتخابات 1796 باز گردد.

روزنامه انگلیسی "گاردین" در گزارشی آورده است که ممکن است دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات دست به حقه هایی بزند. روزنامه گاردین تاکید کرد که در تاریخ 28 اکتبر 2016 جیمز کومی مدیر دفتر تحقیقات فدرال در هنگام تبلیغات انتخاباتی اعلام کرد که دفتر تحقیقات فدرال درباره نامه های الکترونیکی هیلاری کلینتون تحقیق می کنند و با آنکه این تحقیقات به نتایج خاصی نرسید؛ اما سبب شد تا در آخرین لحظات انتخابات کلینتون در یک وضعیت دفاعی قرار بگیرد و راه پیروزی ترامپ فراهم گردد.

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست در گزارشی آورده است که تلاشهای ترامپ برای استقرار قاضی های همسو در دیوان عالی، در واقع نوعی زمینه چینی برای قانونی کردن ادعای تقلب در انتخابات است. ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود سه قاضی محافظه کار وارد دیوان عالی کرده است. دیوان عالی 9 قاضی دارد که اکنون 6 نفر از آنها گرایش ایدئولوژیک نزدیک به جمهوریخواهان دارند. با این وجود احتمال کشمکش و دعوا بر سر نتایج انتخابات بیش از هر زمان دیگر افزایش یافته و همین امر احتمال ورود دیوان عالی آمریکا به این مساله سرنوشت ساز را مطرح کرده است. دونالد ترامپ هم در یکی از سخنرانی های انتخاباتی خود رسما گفت من فکر می کنم نتیجه انتخابات در دیوان عالی مشخص بشود. از این رو تلاش‌های ترامپ برای تعیین قاضیانی جمهوری خواه و یا نزدیک به جمهوریخواهان در واقع برای قانونی کردن ادعای تقلب در انتخابات است.

ویور خاطرنشان کرد که حقه های کثیف ممکن است به هر شکلی و در هر نقطه ای از کشور باشد. و دست بردن در آمار و ارقام برای ارائه اطلاعاتی نادرست یکی از این حقه هاست. ایلین کامارک از پژوهشگاه بروکینگز اظهار داشت که "اگر خواهان یک اقدام غافلگیرانه واقعی در اکتبر هستی باید دست به یک اقدام جدیدی بزنی. کامارک پیش بینی کرد که حقه های کثیفی وجود خواهد داشت اما هنوز آشکار نشده اند. مشخص نیست آنها (ترامپ و دوستانش) چه چیزی برای ما آماده کرده اند"!

کامارک تصریح کرد که کثیف ترین حقه ها در این دوره آنهایی است که عملیات انتخاباتی را هدف گرفتند. ترامپ بارها از نظام رای گیری انتقاد کرد و نظام رای گیری و رای دادن از طریق ایمیل را آکنده از تقلب دانست. اطلاعات گمراه کننده درباره نحوه رای گیری بدترین حقه ها ست. زیرا ارائه اطلاعات نادرست درباره رای گیری سبب می شود تا در بسیاری از مناطق رای دهندگان دچار سردرگمی شوند و یا از رای دادن خودداری کنند.

کامارک توضیح داد با وجود تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای خدشه دار کردن چهره بایدن، تا این لحظه هیچ یک از تاکتیکهای آنها به ثمر نرسید. بویژه که دفتر تحقیقات فدرال تا این لحظه با وجود فشارهای کاخ سفید از تحقیق کردن با بایدن خودداری می کند و این مساله خشم ترامپ را برانگیخته است.

جان ویور می گوید که ترامپ و متحدانش وقت خود را برای ساقط کردن بایدن و دیگر مسائل بی ارزش هدر می دهند در حالی که هر دقیقه که می گذرد ترامپ فرصت خود برای پیروزی در انتخابات را از دست می دهد.

 

نظر شما