تاثیر پیروزی بایدن بر سرنوشت نتانیاهو

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۳۳۱۲
تاثیر پیروزی بایدن بر سرنوشت نتانیاهو
یک مقام ارشد در ائتلاف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور باعث تسریع در روند انتخابات جدید اسرائیل خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در گفت و گو با خبرگزاری آمریکایی مدیا لاین بیان کرد که نتانیاهو سیاست درهای باز نسبت به کاخ سفید در دوره ترامپ دارد اما شاید چنین روابط قوی با کاخ سفید در دوره بایدن دیگر وجود نداشته باشد.

به گفته این عضو ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی، برای نتانیاهو آسان‌تر خواهد بود تا انتخابات برگزار کند و سپس با وجود یک ائتلاف راستگرای افراطی به جای یک ائتلاف میانه رو با دولت بایدن توافق کند.

وی اضافه کرد که مسائل با وجود یک رئیس جمهوری دموکرات در قبال فلسطینی‌ها در کرانه باختری تغییر خواهد کرد و با یک دولت راستگرای افراطی توافق با بایدن در راستای تعامل با آمریکایی‌ها برای نتانیاهو آسان‌تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، همزمان با بیم و امیدها در آمریکا، صهیونیست ها در اسرائیل در شرایط برزخی قرار گرفته اند به طوری که برخی مقامات رژیم صهیونیستی و شماری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی فلسطین در روزهای اخیر در شهر الخلیل گردهم آمدند و برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نماز خواندند و دعا کردند، چرا که آنها ترامپ را حامی واقعی خود و طراح و مجری طرح سازش اخیر با اعراب می دانند.

اما ترامپ برای ساکنان اصلی خاک فلسطین و بسیاری از مردم منطقه و جهان به ویژه مسلمانان دشمن شماره یک صلح و آرامش در جهان بوده است. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز چند روز پیش اعلام کرده بود که با کمپین جو بایدن به صورت مستقیم ارتباط دارد.

برخی معتقدند، پیروزی بایدن در انتخابات با توجه به این موضوع می‌تواند امید فلسطینی‌ها را برای مذاکره احتمالی آینده در آینده جهت رسیدن به توافق با اسرائیلی‌ها بالا ببرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز