وزیر امورخارجه فرانسه:

ایران به توافق هسته ای پایبند است/ همه طرفها باید پای برجام بایستند

۱۳۹۶/۱۱/۰۴ - ۱۳:۵۲:۴۳
کد خبر: ۶۶۷۲۳۳
ایران به توافق هسته ای پایبند است/ همه طرفها باید پای برجام بایستند
وزیر امورخارجه فرانسه تاکید کرد: تا زمانی که ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای، همان گونه که مورد تائید آژانس است، عمل می‌کند، دیگر طرف‌ها نیز باید به توافق پایبند باشند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه سی‌بی‌اس نیوز، دولت ترامپ روز سه‌شنبه به تلاش‌های خود برای متقاعد کردن متحدان اروپایی‌اش به در پیش گرفتن الزامات سختگیرانه جدید درخصوص توافق هسته‌ای با ایران ادامه داد.

اما این روند در فرانسه با تردید بزرگی مواجه شد، چرا که وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با رکس تیلرسون، همتای آمریکایی خود تاکید کرد که تمام امضا کنندگان این توافق باید به تعهدات خود عمل کنند.

رکس تیلرسون یک روز پس از مذاکراتی مشابه در لندن با مقامات انگلیس، با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه دیدار کرد. دیداری که انتظار می رفت در آن مذکرات سختی انجام شود. هر چند دیدار این دو وزیر صمیمانه بود اما قبل از این نشست، وزیر امورخارجه فرانسه از اینکه آمریکا در تلاش است برای ممانعت از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای بر اروپا فشار آورد تا این توافق را از نو باز طراحی کند، ابراز نگرانی و از آن انتقاد کرد.

وی افزود: یک اصل اساسی وجود دارد که ما به شدت درباره آن مصمم هستیم و آن حفظ توافق هسته‌ای تا جایی است که تمام طرف‌ها به آن احترام بگذارند.

لودریان همچنین گفت: اگر این توافق از سوی ایران محترم دانسته شود، همان چیزی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید می‌کند و ما دلیلی برای عدم باور آن نداریم، تمامی طرف‌ها باید به آن احترام بگذارند و تیلرسون این را می‌داند.

وزیر امورخارجه فرانسه همچنین این سوال را مطرح کرد که چرا دولت ترامپ توپ را به زمین کنگره و اروپایی‌ها می‌اندازد، در حالیکه روسیه و چین هم این توافق را امضا کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز