نتانیاهو مقابل بشار اسد کوتاه آمد

۱۳۹۷/۰۴/۲۲ - ۰۹:۵۶:۰۶
کد خبر: ۷۲۸۴۸۲
نتانیاهو  مقابل بشار اسد کوتاه آمد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم هیچ مشکلی با بشار اسد و سیطره نیروهایش بر خاک سوریه از جمله در نزدیکی مرزهای جولان اشغالی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: ما هیچ مشکلی با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و سیطره نیروهایش بر خاک سوریه در صورت دور کردن ایرانی‌ها از این کشور نداریم. ما مشکلی با نظام اسد نداریم و در طول 40 سال حتی یک گلوله هم به ارتفاعات جولان شلیک نشد.

وی افزود: ما مخالف این نیستیم که اسد بار دیگر کنترل سوریه را در دست بگیرد اما مثل قبل برای حمایت از مرزهایمان در برابر نیروهای نظامی سوریه در صورت لزوم تلاش می‌کنیم. من سیاست واضحی را اعلام کرده‌ام. این سیاست این است که ما مداخله نمی‌کنیم و این مسئله تغییر نکرده است و چیزی که موجب نگرانی ماست داعش و حزب الله است.

نتانیاهو تأکید کرد: مسئله اصلی حفاظت از خود در مقابل کسی است که علیه ما توطئه‌چینی می‌کند و دوم دور کردن ایرانی‌ها از خاک سوریه است. ایرانی‌ها منطقه نزدیک به مرزهای سوریه با اسرائیل را به طور کامل ترک نکرده‌اند اما به ده‌ها کیلومتر دورتر از مرزهای جولان عقب‌نشینی کردند. سیاست اسرائیل بر لزوم عقب‌نشینی کامل نیروهای ایرانی از سوریه تأکید دارد و در عین حال در تلاش‌های اسد برای بازپس‌گیری مناطق مرزی مداخله نخواهد کرد.

با وجود ادعاهای نتانیاهو درباره حضور نیروهای ایرانی در سوریه مسئولان کشورمان و نیز مقامات سوری بارها تاکید کرده‌اند که ایران نیروی رزمی در سوریه ندارد و تنها مشاوران نظامی ایران به درخواست دولت دمشق در این کشور به ارتش سوریه کمک می‌کنند.

وی گفت: آنچه که ما می‌خواهیم این است که موشک‌هایی که علیه ما در سوریه شلیک می‌شود از میان بروند و نیروهای ایرانی از سوریه عقب‌نشینی کنند و توافق ترک مخاصمه با ارتش سوریه حفظ شود. ما هرگز اجازه حضور ایرانی‌ها در نزدیکی مرزها یا مکان دیگری در سوریه را نمی‌دهیم.

نتانیاهو گفت: اسرائیل مواضعش را به طور کامل با آمریکا هماهنگ می‌کند و طی نشست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش در فنلاند که 16 ژوئیه برگزار می‌شود این مسئله بررسی می‌شود.

 

نظر شما