در ادامه تنش زدایی در شبه جزیره کره؛

مقامات عالی رتبه ۲ کره دیدار می‌کنند

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۰:۴۰:۲۷
کد خبر: ۷۳۹۰۷۶
مقامات عالی رتبه ۲ کره دیدار می‌کنند
مقام‌های ارشد کره شمالی و کره جنوبی قصد دارند روز دوشنبه برای بازنگری و بررسی تصمیمات اتخاذ شده در نشست آوریل با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقام های عالی رتبه دو کره روز دوشنبه در روستای پانمون جون با یکدیگر دیدار خواهند کرد تا تصمیمات اتخاذ شده در نشست رهبران دو کشور در ماه آوریل را مورد بررسی و بازنگری قرار دهند.

بر اساس این گزارش "چو میونگ گیون" وزیر اتحاد کره جنوبی تاکید کرده است که مقدمات مربوط به برگزاری یک دیدار جدید بین رهبران کره جنوبی و کره شمالی، در این نشست مطرح خواهد شد.

رهبران دو کشور در نشستی که اواخر آوریل برگزار شد، توافق کردند تا برای خلع سلاح کامل هسته ای و برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره همکاری کنند.

وزارت خارجه کره شمالی روز پنج شنبه با انتشار بیانیه ای هشدار داد که تلاش واشنگتن برای فشار حداکثری تحریم ها علیه کره شمالی موجب توقف پیشرفت های حاصل شده در خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره خواهد شد.

هشدار پیونگ یانگ نسبت به عواقب سیاست های مخرب آمریکا در حالی مطرح می شود که کره شمالی و کره جنوبی در حال آماده سازی مقدمات سومین دیدار میان رهبران خود هستند.

نظر شما