در پی تظاهرات معترضان قوت گرفت؛

احتمال بازخواست بوریس جانسون از سوی حزب محافظه کار

۱۳۹۷/۰۵/۱۹ - ۱۲:۳۵:۴۴
کد خبر: ۷۳۹۱۲۰
احتمال بازخواست بوریس جانسون از سوی حزب محافظه کار
ده‌ها معترض انگلیسی مقابل دفتر بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور که اخیرا اظهارنظرهای توهین آمیزی علیه زنان مسلمان مطرح کرد تجمع کرده و به آنچه که عادی شدن اسلام هراسی و نژاد پرستی خواندند، اعتراض کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بوریس جانسون چند روز پیش در مطلبی در روزنامه تلگراف زنان مسلمانی که از پوشش برقع استفاده می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد و آنها را به سارقان بانک و صندوق پست تشبیه کرد که با انتقادهای گسترده‌ای از سوی دیگر مقام‌های انگلیس روبرو شد.

جولی شری یک مقام مسئول گروه فعال موسوم به ایستادگی در برابر نژادپرستی و از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گفت چیزی که بوریس گفت نمونه‌ای از عادی شدن این نوع ادبیات در جامعه ما است. من فکر می‌کنم مردم واقعا از آن عصبانی شده‌اند و از بابت دیدن چنین اظهارنظری از جانب یک سیاست مدار جریان اصلی و در نظر داشتن ظهور راست‌های افراطی نگران هستند. بنابراین من فکر می‌کنم مردم حقیقتا می‌خواهند که بیرون بیایند و به نژادپرستی اعتراض کنند.

این در حالی است که وزیر خارجه سابق انگلیس احتمالا با تحقیقاتی از جانب حذب محافظه کار علیه خود روبرو خواهد شد تا مشخص شود آیا قوانین رفتاری را نقض کرده یا خیر؟ همچنین یک نشریه انگلیسی دیگر گزارش کرده این حزب در حال بررسی حجم قابل توجهی از شکایت‌های مردم درباره این صحبت‌ها است.

فعالان ضد نژادپرستی معتقدند که مسئله نگران کننده‌تر این است که عرصه سیاست انگلیس در حال کشیده شدن به سمت راست‌گرایان است.

 

نظر شما