ترکیب نهایی پارلمان پاکستان؛

نمایندگان حزب تحریک انصاف به ۱۵۸ نفر رسیدند

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۰۹:۲۶:۴۳
کد خبر: ۷۳۹۷۵۸
نمایندگان حزب تحریک انصاف به ۱۵۸ نفر رسیدند
با صدور گواهی تائید نهایی پیروزی در انتخابات، تعداد نمایندگان تحریک انصاف در پارلمان پاکستان به ۱۵۸ نفر رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، به نقل از جیو تی وی، پس از اضافه شدن سهمیههای خاص به نمایندگان پارلمان پاکستان آرایش نهایی احزاب مشخص شد.

گزارشها حاکی است حزب تحریک انصاف که در 116 منطقه انتخاباتی پیروز شده بود موفق شد نظر 9 نماینده دیگر را نیز جذب کند و 125 نفر را از طریق رای مستقیم به پارلمان وارد کند.

در ادامه و با توجه به تعلق گرفتن سهمیههای ویژه بانوان و اقلیتهای مذهبی بر اساس درصد نمایندگان راه یافته به پارلمان این حزب موفق شد 5 نماینده از اقلیت‌های مذهبی و 28 نماینده از بانوان را نیز به پارلمان دعوت کند و به این ترتیب اینک از پتانسیل حداقل 158 نماینده بهره مند خواهد بود.

حزب نواز که در رده دوم قرار گرفته است موفق شد 64 نفر را از طریق رای گیری و 18 نفر را از طریق سهمیه‌های ویژه وارد پارلمان کند و به این ترتیب این حزب 82 نماینده در پارلمان خواهد داشت.

حزب مردم به عنوان سومین حزب قدرتمند در پارلمان پاکستان 42 نماینده را از طریق رای گیری و 9 نفر دیگر را از طریق سهمیه‌های خاص وارد پارلمان کرده و اینک 53 نماینده دارد.

رتبه‌های بعدی نیز به این ترتیب است: حزب مجلس متحده عمل: 15 نماینده، حزب متحده 7 نماینده، حزب مسلم لیگ شاخه قائد اعظم 5 نماینده، حزب بلوچستان عوامی پارتی 5 نماینده، حزب بلوچستان نیشنال پارتی 4نماینده و سایر احزاب 3 نماینده.

قرار است اولین جلسه پارلمان جدید پاکستان فردا برگزار شود و احتمالا مراسم سوگند نخست وزیر آتی کشور که عمران خان خواهد بود نیز روز 18 آگوست برگزار می شود.

گفتنی است در پارلمان ایالتی پنجاب نیز حزب تحریک انصاف توانست حزب نواز را شکست دهد، در این ایالت تحریک انصاف سرانجام 179 نماینده در پارلمان ایالتی خواهد داشت و حزب نواز از حمایت 164 نماینده بهره مند خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز