ادعای سفیر عربستان در سازمان ملل:

عملیات نظامی عربستان در صعده یمن"قانونی" بود!

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۳:۲۴:۰۵
کد خبر: ۷۳۹۸۸۰
عملیات نظامی عربستان در صعده یمنقانونی بود!
هیئت دائم عربستان در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل مدعی شد حمله اخیر جنگنده‌های این ائتلاف در صعده یمن "قانونی" بوده است!

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در نامه خود به شورای امنیت آورده است: حمله روز پنجشنبه به صعده یک اقدام "نظامی قانونی" بود و رهبران انصارالله را که "مسئول عضوگیری از کودکان و فرستادنشان به میدان جنگ" هستند و همچنین یکی از مربیان برجسته تک‌تیراندازی را هدف قرار داد. این اقدام نظامی "براساس قوانین انسانی بین‌المللی" انجام شد!

وی گفت: ائتلاف عربی در یمن تأکید دارد که بررسی این عملیات را به تیم مشترک تحقیقات و ارزیابی حوادث برای اتخاذ اقدامات فوری واگذار کرده است.

المعلمی در این نامه آورده است: متأسفانه ما شاهد کوتاهی شورای امنیت درباره مقابله با نقض‌های صورت گرفته درباره قطعنامه‌های ۲۲۱۶ و ۲۲۳۱ این شورا هستیم. حوثی‌ها از انبار موشک‌های بالستیک و پهپادها که "به صورت غیرقانونی" به آن دست یافته‌اند برای تهدید ثبات منطقه و دریانوردی در دریای سرخ و تنگه باب المندب استفاده می‌کنند.

المعلمی خواهان اجرای کامل قطعنامه‌های شورای امنیت درباره ممانعت از قاچاق سلاح اضافی به انصارالله و محاکمه ناقضان شدند.

وی خواهان بخشنامه کردن این نامه به عنوان سند رسمی از سندهای شورای امنیت و ارجاع نسخه‌ای از آن به دبیرکل سازمان ملل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز