اعتراض شهرک‌نشینان صهیونیست:

تل‌آویو از متوقف کردن بادبادک‌های آتش‌زا عاجز است

۱۳۹۷/۰۵/۲۱ - ۱۶:۰۰:۴۳
کد خبر: ۷۴۰۰۰۳
تل‌آویو از متوقف کردن بادبادک‌های آتش‌زا عاجز است
یک روزنامه عبری‌زبان از اعتراض ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی ساکن مجتمع‌های اطراف نوار غزه نسبت به اهمال تل‌آویو در رسیدگی به وضعیت امنیتی منطقه غلاف غزه در نقب غربی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت امروز (یکشنبه) در گزارشی به اعتراض ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی ساکن مجتمع‌های اطراف نوار غزه نسبت به اهمال تل‌آویو در رسیدگی به وضعیت امنیتی منطقه غلاف غزه در نقب غربی پرداخت و نوشت، تظاهرات شهرک‌نشین‌ها عصر شنبه در پی ادامه یافتن اقدام فلسطینی‌ها در پرواز بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی که در طول چند ماه اخیر موجب آتش‌سوزی و خسارات گسترده‌ای شده‌ است، شکل گرفت.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با عنوان "جنوب در آتش می‌سوزد" در دست داشته و تاکید کردند که امنیت می‌خواهند.

یدیعوت آحارونوت در ادامه نوشت، تظاهرکنندگان کابینه نتانیاهو را متهم کردند که هیچ سیاست مشخصی برای برخورد با پرواز بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زای غزه ندارد.

این روزنامه افزود، پنج آتش‌سوزی در اثر این بادبادک‌ها رخ داده که یکی از آنها در نزدیکی خانه‌ای در یکی از شهرک‌ها اتفاق افتاد که شامل تعداد زیادی مجتمع مسکونی  شهرک‌نشین‌ها در جنوب شرق غزه بود.

تظاهرکنندگان جهت جلب توجه‌ها به اعتراضاتشان، با پایین آمدن از خودروهای خود برای مدت کوتاهی یکی از خیابان‌ها در تل‌آویو را مسدود کردند.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که از ساکنان شهرک "کفار عازا" بود، گفت: ما می‌خواهیم دولت توضیح دهد چه کاری می‌خواهد انجام دهد و تصمیمش چیست؟ ما اینجاییم زیرا دولت به راهکاری سیاسی نیاز دارد و قصد دارد هیچ تصمیمی نگیرد.

وی خطاب به کابینه نتانیاهو گفت: ما دوباره به وضعیت جنگی بازگشتیم، وضعیت دیگر قابل تحمل نیست، ما به اهدافی متحرک تبدیل شده‌ایم.

شهرک‌نشین دیگری نیز گفت: ۱۷ سال است که اینگونه زندگی می‌کنیم، ما باید خود را با تنش روانی و بی‌امنیتی سازگاری یافته‌ایم.

وی در ادامه خطاب به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ این رژیم گفت: فورا امنیت را به ما بازگردانید، این وظیفه شماست و باید آن را بپذیرید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز