در نشست کارشناسان انجام شد

بررسی دقیق برجام بدون آمریکا و تبعات ناشی از آن

۱۳۹۷/۰۷/۱۸ - ۰۸:۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۶۲۷۸۱
بررسی دقیق برجام بدون آمریکا و تبعات ناشی از آن
در میزگرد مشترک مؤسسه مطالعات جهانی (IGS) و بنیاد همکاری‌های امنیت بین‌المللی تهران (TFISC ) با عنوان «اتحادیه اروپا، ایران و آینده برجام» در شهر رم ایتالیا آخرین تحولات خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تبعات ناشی از ان مورد تبادل نظر قرارگرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا و بر اساس اعلام دبیرخانه بنیاد همکاریهای امنیت بین المللی تهران در این میزگرد که روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) با حضور بیش از ۲۰ نفر اندیشمند و صاحبنظر از مؤسسات و اندیشکده های جهانی برگزار شد، سخنرانان در خصوص روابط بین ایران و اروپا پس از بازنگری تحریم های آمریکا و آینده برجام سخنرانی کردند.

جمال دهقانی فیروزآبادی رییس دبیرخانه دایمی کنفرانس امنیتی تهران و کیومرث جاویدنیا نماینده کنفرانس امنیتی تهران در این میزگرد دیدگاههای خود را در مورد نقش اتحادیه اروپا در آینده برجام بیان کردند.

روبرتو منوتی از مؤسسه مطالعاتی (آسپن) و نیکولا پده رییس مؤسسه مطالعات جهانی نیز در این میزگرد در خصوص آینده برجام و نقش اتحادیه اروپا نقطه نظرات خود را ابراز کردند.

اولین و دومین کنفرانس امنیتی تهران با شعار «گفت‌وگو، احترام، اعتماد و همکاری متقابل جهت نیل به امنیت و پیشرفت جمعی» در غرب آسیا، در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در تهران برگزار شده بود و سومین کنفرانس با عنوان "امنیت منطقه ای در غرب آسیا، چشم انداز ثبات، همکاری و پیشرفت جمعی” زمستان امسال در تهران برگزار خواهد شد.

 

نظر شما