گلوبال تایمز چین؛

چین ۱۰۰۰ قرارداد عملیاتی با اعضای سازمان شانگهای امضا می کند

۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۴:۰۲:۰۲
کد خبر: ۹۲۰۰۵۱
چین ۱۰۰۰ قرارداد عملیاتی با اعضای سازمان شانگهای امضا می کند
چین اعلام کرد: بیش از یک هزار قرارداد عملیاتی را با کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای امضا می کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه گلوبال تایمز چین روز دوشنبه گزارش کرد این قراردادها با عنوان توافقنامه های عملیاتی آزاد ظرف سه سال آینده با کشورهایی که عضو رسمی و یا ناظر این سازمان هستند به امضا خواهد رسید.

"لی که چیانگ" نخست وزیر چین همچنین در جریان اجلاس سران دولت های این سازمان که در تاشکند ازبکستان در حال برگزاری است، تاکید کرد با همکاری همه اعضای رسمی و ناظر این سازمان، یک مرکز انتقال فناوری ایجاد خواهد شد.

این برنامه از سال ۲۰۲۰ میلادی اجرا خواهد شد و بخشی از برنامه ها مربوط به فعالیت موسسه داران جوان از زیرمجموعه های این سازمان خواهد بود.

برگزاری همایش های مرتبط با صنایع دستی، رقابت های حرفه ای، همایش پزشکی و داروهای سنتی، اجلاس مبارزه با فقر و ریشه کنی آن از دیگر برنامه های چین و این سازمان در سه سال آینده خواهد بود.

«لی که چیانگ» نخست وزیر چین روز شنبه در جریان اجلاس مذکور در تاشکند ازبکستان که هجدهمین اجلاس سران دولت های عضو و ناظر محسوب می شود، خواستار تقویت همکاری کشورهای این سازمان شد.

او گفت که سازمان همکاری شانگهای باید همکاری های تجاری، امنیتی، مبارزه با تروریسم، هوش مصنوعی، آموزش و بهداشت و حفاظت از محیط زیست را تقویت کند.

وی از وضعیت اقتصادی جهان ابراز نگرانی کرد و گفت چالش های بی شماری پیش روی کشورها وجود دارد و این سازمان باید روحیه همکاری را تقویت کرده و بخش های تجاری را فعال تر نموده و به دنبال گسترش همکاری های اقتصادی برای مقابله با این چالش ها باشد.

نخست وزیر چین همچنین خواستار افزایش رایزنی ها و مراودات نهادهای مبارزه با تروریسم، موسسات تحقیقاتی و ایجاد ساختار مشارکتی برای مبارزه با مواد مخدر، آزادسازی تجاری و مساعدت به پیشبرد برنامه راه ابریشم و تقویت چند جانبه گرایی در این سازمان شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز