اعتراف سفیر آمریکا درباره فشار دولت ترامپ بر اوکراین

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۹:۴۰:۱۳
کد خبر: ۹۲۰۷۵۷
اعتراف سفیر آمریکا درباره فشار دولت ترامپ بر اوکراین
«گوردون سوندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا و از متحدان اصلی رئیس جمهوری این کشور اعتراف کرد که در گفت‌ و گو با یک مقام اوکراینی کمک نظامی واشنگتن به کی‌یف را به انجام تحقیقات درباره «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دونالد ترامپ منوط کرده بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، طبق شهادت سوندلند به مجلس نمایندگان آمریکا که دیروز سه‌شنبه به وقت محلی متن بازنویسی‌ و اصلاح‌ شده آن منتشر شد اعتراف کرده است که به یک مقام ارشد اوکراینی گفته تا زمانی که کی‌یف به صراحت اعلام نکند درباره ارتباط بایدن و پسرش با شرکت اوکراینی «بوریسما» تحقیق می‌کند، کمک نظامی به آن کشور احتمالا ارائه نخواهد شد.

سوندلند اذعان کرد که وی اول سپتامبر (دهم شهریور) در دیدار با «آندری یرماک» مشاور ارشد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین زمینه این بده‌ بستان غیرقانونی را فراهم کرد در حالی که ترامپ بارها این موضوع را رد کرده است.

سوندلند همچنین گفت که «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ زمینه‌ساز اعمال فشار چند ماهه بر اوکراین بود تا آن کشور تحقیقات «ضدفساد» را علیه بایدن‌ها آغاز کند زیرا وی معتقد بود اوکراین در انتخابات رییس جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به دموکرات‌ها کمک کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز