درخواست هند از روسیه برای تسریع تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰

۱۳۹۸/۰۸/۱۵ - ۰۹:۵۲:۱۵
کد خبر: ۹۲۰۷۶۵
درخواست هند از روسیه برای تسریع تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰
پس از انتقال اولین پرداخت هند به روسیه برای سامانه موشکی اس ۴۰۰، اکنون دهلی نو قصد دارد از مسکو درخواست کند تا روند تحویل این سامانه را تسریع کرده و موشک های اس ۴۰۰ را پیش از زمان مقرر به هند تحویل دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشریه «تایمز او ایندیا» به نقل از یک مقام هندی نوشت: در طول نوزدهمین نشست کمیته دولتی هند و روسیه که روز چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد، هند از روسیه درخواست خواهد کرد که روند تحویل سامانه موشکی اس ۴۰۰ را تسریع بخشد.

«راجنات سینگ» وزیر دفاع هند  به همراه یک هیات بلند پایه دولتی به روسیه سفر کرده،‌ وی قرار است امروز با «سرگئی شوگو» همتای روسی خود دیدار کرده و فردا از مرکز تولید سامانه موشکی اس ۴۰۰ دیدار کند.

یک مقام هندی دیگر نیز گفت: درهمین ارتباط مسائل مربوط به اجاره زیردریایی اتمی اکولا-۱ به ارزش ۳ میلیارد دلار که قرارداد آن در ماه مارس امضا شده و توافقنامه نظامی لجستیکی هند و روسیه  نیز بررسی خواهد شد.

هند و روسیه در یکی از بزرگ ترین قرارداد های نظامی خود در سال ۲۰۱۷، قرارداد خرید ۵ سامانه موشکی اس ۴۰۰ به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار را امضا کردند.

روسیه اعلام کرده است که با وجود تهدید های آمریکا، مسکو تا سال ۲۰۲۳ این سامانه موشکی را به هند تحویل خواهد داد.

آمریکا چندین بار اعلام کرده است که کشورهایی که به انجام این قراردادهای مهم با روسیه بپردازند، شامل تحریم های آمریکا خواهند شد و هند نیز از این امر مستثنی نخواهد بود.

نظر شما