سرگئی ریابکوف:

تحریم های یکجانبه مقام‌های ایران غیرقانونی است

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۱۲:۴۲:۲۴
کد خبر: ۹۲۱۱۰۴
تحریم های یکجانبه مقام‌های ایران غیرقانونی است
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تحریم‌های یکجانبه وزارت دارایی آمریکا علیه مقام‌های ایرانی و برخی چهره‌های سیاسی این کشور غیرقانونی است و با معیارهای بین‌المللی مطابقت ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سرگئی ریابکوف» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در تل‌آویو گفت: به اعتقاد ما، بکارگیری تحریم‌های یکجانبه به عنوان ابزار برای پیشبرد سیاست خارجی غیرقانونی است و با معیارهای بین‌المللی مغایرت دارد و مظهر سیاست برتری جوی محسوب می‌شود.

ریابکوف خاطرنشان کرد: مقام‌های آمریکا باید در این اواخر متقاعد می‌شدند که این گونه تحریم‌ها هیچ نتیجه‌ای برای آنها به همراه ندارد، با این وجود به این سیاست ادامه می‌دهند که رویکرد شکست خورده است و موفقیتی برای واشنگتن به همراه نخواهد داشت.

آمریکا به تازگی تحریم‌هایی را علیه شماری از مقام‌های ایرانی از جمله رئیس قوه قضائیه و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اعمال کرده است. 

عجله‌ای برای برگزاری نشست وزیران برجام نیست

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در مرحله کنونی سخن گفتن از برگزاری نشست وزیران برای بررسی وضعیت پیرامون برجام زود است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ما باید مرحله گفت‌وگو (درباره برجام) را در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سپری کنیم چرا که برنامه‌ای در این خصوص درنظر گرفته شده است.

ریابکوف گفت: امروز در وین در این مورد گفت‌وگو شد. برای اینکه نشست وزیران ثمربخش باشد باید مقدمات آن فراهم شود.

وی افزود: امیدوار نیستیم که طرف‌های اروپایی بویژه کشورهای شرکت کننده در برجام به صورت مناسب حوادث در این زمینه را ارزیابی کنند؛ آنها تمایل دارند که ایران را مقصر معرفی کنند.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه گفت: این درست نیست. وضعیت کنونی پیامد فعالیت ناکافی آنها و ناتوانی برای ارائه منفعت‌های اقتصادی از اجرای برجام به ایران است. این مساله علت اولیه گام‌های ایران برای کاهش تعهدات هسته‌ای خود شد.

وی با بیان اینکه ایران این تعهدات را داوطلبانه برعهده گرفت، اظهار کرد: این تعهدات از توافقنامه پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منشاء نمی‌گیرد بلکه تهران با اراده خود برای اجرای برجام برعهده گرفت و در این توافق این چنین نوشته شده است.

به گفته ریابکوف، به همین دلیل زمانی که ایران بازدهی اقتصادی نمی‌بیند به صورت طبیعی گام‌های معینی را برای کاهش تعهدات خود برمی‌دارد.

وی تصریح کرد: ما این منطق ایران را درک می‌کنیم اما معلوم نیست که طرف‌های اروپایی این را می‌پذیرند؛ به همین خاطر سخن گفتن از برگزاری نشست وزیران زود است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز