وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی توافق با آمریکا درباره عراق و سوریه شد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۹:۴۹:۱۴
کد خبر: ۹۶۲۵۷۹
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی توافق با آمریکا درباره عراق و سوریه شد
"نفتالی بنت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی تبلیغات انتخاباتی و در تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی از خساراتی که معامله قرن برای منطقه به بار خواهد آورد ادعا کرد که این رژیم با آمریکا درباره عراق و سوریه توافقاتی داشته است .

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شبکه المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد که بنت در یک سخنرانی انتخاباتی درباره توافق رژیم صهیونیستی با آمریکا درباره سوریه و عراق سخن گفته است . 

به گفته بنت اسراییل و آمریکا درباره آنچه  او مقابله با ایران در منطقه خواند، توافق کردند.

وزیر جنگ اسرائیل گفت: طبق این توافق، اسرائیل مسئول مقابله با ایران در سوریه و آمریکا مسئول مقابله با  جمهوری اسلامی در عراق است.

 بنت رییس تندروی حزب راستگرای «خانه یهودی»  که از سه ماه پیش به عنوان وزیر جنگ این رژیم منصوب شده است ادعا کرد ؛۷۰درصد از مشکلات امنیتی اسرائیل از جانب ایران است و ما می خواهیم این کشور را طی سال جاری از سوریه بیرون کنیم.

ادعای حضور جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه در حالی بیان می شود که حضور مستشاران ایرانی در این دو کشور بنا به درخواست مقامات رسمی و قانونی این دو کشور بوده است اما حضور نظامی آمریکا در سوریه بارها از سوی دولت دمشق به عنوان نقض حاکمیت ملی این کشور محکوم شده است و پارلمان عراق هم اخیرا در مصوبه ای خروج نظامی آمریکایی از این کشور را به تصویب رسانده است .

مردم عراقبا حضور در تظاهرات میلیونی روز جمعه ۴ بهمن خواستار قطع روابط سیاسی با واشنگتن شدند.در این تظاهرات که با نام روز استقلال و حاکمیت عراق نامیده شد تظاهرکنندگان اقدامات آمریکا در این کشور را ناقض حاکمیت ملی کشور خود دانستند و به آن اعتراض کردند.

 سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از آن بیان می شود که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا و بنت چند روز گذشته در ملاقاتی در وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، درخصوص همکاری‌های نظامی، مسائل منطقه‌ای و منافع مشترک گفت و گو کردند.

وزیر جنگ اسرائیل در حالی این سخنان را علیه ایران مطرح کرده که اعلان جزئیات طرح ضدفلسطینی معامله قرن، با مخالفت شدید کشورهای عربی و سازمان ملل همراه بوده است و به نظر می رسد هدف اصلی وی از این سخنان منحرف کردن اذهان عمومی مردم منطقه از اجرای معامله قرن باشد.

پارلمان کشورهای عربی هم روز یکشنبه در پایان نشست خود در امان پایتخت اردن با صدور بیانیه ای ضمن مخالفت با این طرح آمریکایی - صهیونیستی خواستار تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف شد.

سی امین نشست فوق العاده اتحادیه پارلمان های عرببا شعار " حمایت و پشتیبانی از فلسطینیان و آرمان عادلانه شان به عنوان آرمان جهان عرب و اسلام " با مشارکت نمایندگان بیست پارلمان عربی از جمله ۱۶ رئیس پارلمان به منظور بحث و بررسی تحولات جهان عرب به ویژه آرمان فلسطین و یکپارچه کردن مواضع در مقابل طرح " معامله قرن " برگزار شد.  

رییس جمهوری آمریکا روز سه ‌شنبه هشتم بهمن ماه ۱۳۹۸، برای نخستین بار از طرح سازش خود موسوم به  «معامله قرن» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید پرده برداشت. وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

طرح معامله قرن خواستار چشم‌ پوشی آوارگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که بر خلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد می باشد. این طرح همچنین در پی الحاق قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی است.

به دنبال انتشار معامله قرن بسیاری از شخصیت‌ها،  مقام‌های سیاسی و دینی سراسر جهان به ویژه مسلمانان این طرح را محکوم کردند. عراق یکی از کشورهایی است که مقام‌ها و گروه‌های سیاسی، دینی و ملی آن مخالفت های گسترده ای با معامله قرن اعلام کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز