محقق چینی:

کرونا از طریق هوا انتقال نمی یابد

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۰:۰۵:۴۹
کد خبر: ۹۶۲۵۹۱
کرونا از طریق هوا انتقال نمی یابد
محقق مرکز پیشگیری و کنترل بیماری چین گفت که ویروس کرونا که هزاران نفر را در چین مبتلا کرده است به هیچوجه هوازی نیست و از طریق هوا منتقل نمی شود

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، خبرگزاری شینهوا به نقل از فونگ لوجایو افزود:ویروس کرونا نمی تواند در هوا شناور و زنده بماند.

وی خاطرنشان کرد که برخی شایعات مبنی بر اینکه این ویروس در هوا شناور است و هوازی است و از طریق هوا به انسان منتقل می شود ، کاملا نادرست است.

او گفت که تاکنون هیچ موردی مبنی بر اینکه این ویروس از طریق هوا وارد بدن فرد شده باشد ، یافت نشده و هیچکس به این شکل به کرونا آلوده نشده است.

او تاکید کرد که ویروس کرونا فقط از طریق ارتباط و یا قطرات آب دهان و یا بزاق انسان می تواند به دیگران منتقل شود . در غیر این صورت شکل دیگری برای انتقال وجود ندارد.

این محقق چینی گفت که تمامی کسانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند ، به همین شکل ابتلا پیدا کرده اند. این افراد از فاصله یک یا دو متری با مبتلایان در ارتباط بوده اند. ویروس در این فاصله می تواند از طریق قطرات آب دهانی که در فضا پخش می شود وارد بدن فرد دیگری شود.

وی توصیه کرد که مردم در هنگام سرفه و عطسه از دستمال و یا دست و یا آستین لباس پرای جلوگیری از انتشار قطره های آب دهان در فضا استفاده کنند.

کرونا تاکنون بیش از ۳۷ هزار نفر را در چین مبتلا کرده و شمار جان باختگان براثر این ویروس به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده است.

نظر شما