علیرغم حمایت صریح و چندباره رهبر انقلاب از مذاکراه کنندگان

شنای خلاف جهت دلواپسان مدعی در برابر حمایت رهبری

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۱۵:۵۱:۳۶
کد خبر: ۲۷۲۶۴۱
دلواپسان که این حمایت های آشکار و واضح را دیده و سیاست های اصولی نظام را می دانند دست از تخریب های ناموزون و ایرادگیری های بی ضابطه و فاقد وجاهت بر نمی دارند و ....

دلواپسان که این حمایت های آشکار و واضح را دیده و سیاست های اصولی نظام را می دانند دست از تخریب های ناموزون و ایرادگیری های بی ضابطه و فاقد وجاهت بر نمی دارند و ....

 

سرویس سیاسی برنا: «تیمی و هیاتی که رئیس جمهور محترم برای مذاکرات هسته‌ای گذاشته‌اند، مردمان امین و مردمان خوبی هستند. بعضی را ما از نزدیک می‌شناسیم و واقعاً مورد قبولند، بعضی را هم از حرفهایشان و از کارهایشان دورادور می‌شناسیم؛ هم امینند، هم دلسوزند؛ دارند تلاش میکنند کار میکنند؛ این را ما لازم است که منصفانه بیان کنیم.»

اظهارات فوق بخشی از سخنان رهبر انقلاب در جمع خبرگان رهبری است که یکبار دیگر بدون هیچ پرده پوشی و لفافه گویی به حمایت و تایید تیم مذاکره کننده هسته ای پرداختند. این برای چندمین بار است که معظم له در سخنانی صریح و آشکار به دفاع از دیپلمات های ایرانی پرداخته و آنان را مورد تایید و تکریم قرار دادند، پیش تر نیز رهبر انقلاب با جملات و تعابیری نغز ظریف و همراهان وی را مورد تمجید قرار داده و آنان را بچه های انقلاب خوانده بودند.

همگان می دانند تبیین و تنظیم سیاست های کلی و اصولی نظام توسط رهبر انقلاب انجام پذیرفته و این نکته در موضوع حساس سیاست خارجی و بخصوص در خصوص مذاکرات هسته ای با ابعاد خطیر و حساس آن نمود دو چندانی دارد. آنچنان که یکی از مذاکره کنندگان هسته ای در هفته گذشته اعلام داشت که دو روز قبل از انجام هر دور مذاکرات، موضوعات و کم و کیف آن به اطلاع ایشان و مقامات عالیه نظام رسیده و کسب تکلیف می شود.

به هنگامه ای که این اشراف و اطلاع ضمیمه تمجید و تایید ایشان از مذاکره کنندگان می شود، نتیجه گیری بدیهی و طبیعی آنست که رهبر انقلاب با اطلاع از رویکردها و عملکردهای مذاکره کنندگان به تایید آنان می پردازد و شکی باقی نمی ماند که سیاست اصولی نظام تایید مذاکره کنندگان و حمایت از آنان در کارزار سخت مذاکرات هسته ای است.

حال با توجه به همه این اوصاف باید پرسید چرا دلواپسان که این حمایت های آشکار و واضح را دیده و سیاست های اصولی نظام را می دانند دست از تخریب های ناموزون و ایرادگیری های بی ضابطه و فاقد وجاهت بر نمی دارند و فتیله هجمه و حمله را پایین نمی کشند؟ مگر آنان بیش و پیش از همگان مدعای ولایت مداری و تبعیت از رهبری را ندارند پس چرا در عمل و فارغ از شعارهای پر طمطراق بر خلاف منویات و اشارات صریح رهبر انقلاب حرکت می کنند؟

براستی باید از آنان پرسید که رهبر انقلاب باید چگونه و به چه میزانی بیش از این رویکرد اصولی خود در حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای را اعلام کنند تا ایشان پذیرفته و اگر با روند مذاکرات هسته ای همراهی نمی کنند لااقل کمر به تخریب بی محابای آن نبندند؟

پخش فایل صوتی یکی از نمایندگان دلواپس عضو جبهه پایداری در هفته گذشته که با تعابیر بسیار ناپسند مذاکره کنندگان را خطاب و تمام عملکردهای آنان را زیر سئوال برد، نشان می دهد که این جماعت حد یقفی برای خود قائل نیستند و به هر دستاویزی روی می آورند تا مذاکره کنندگان را تقبیح و عملکرد آنان را شائبه برانگیز بخوانند، آنانی که البته نزد عموم مردم اعتبار و شانی ندارند و اینگونه اقدامات شان به هویدا شدن بیش از پیش ماهیت این طیف در برابر انظار عمومی کمک شایان توجهی خواهد کرد.

رسانه های زرد این جریان سیاسی نیز البته همانند همیشه در حمله و تخریب از هیچ کوشش دریغ نمی ورزند و کما فی السابق حمله به مذاکره کنندکان و بالطبع آن جریان مذاکرات مهم ترین اولویت رسانه ای آنان است، رویکردهای تمام جناحی و طیفی که منافع ملی را وقعی نمی نهد و از دایره نگرش های منفعت محورانه طیفی و جناحی به همه مقولات می نگرد.

البته با پشتوانه حمایت قاطبه مردم از مذاکره کنندگان و نیز ارکان نظام از دیپلمات ها آنان با بهره گیری از تخصص و تبحر خود از پیچ های صعب و سخت گذر می کنند و همانگونه که نشان داده اند نه اعتماد بی جا به طرف مقابل دارند و نه آنچنان نامنعطفانه و غیر عقلانی هستند که معابر و منافذ دیپلماسی را مسدود کنند.

آنان در برابر کداخدا می نشینند، رو در رو و صورت به صورت نه فریاد می زنند نه رعبی در چهره دارند، نه اعتماد بی جا می کنند و نه روی ترش می کنند در چارچوب منافع ملی و بر اساس اصول تبیینی در راستای استیفای حقوق ملی به پیش می روند و به دنبال توافقی موزون و سنجیده و منطبق بر منافع همگانی هستند هر چند دلواپسان از نگرانی جامه بر تن بدرند!.

 

 
 
 
نظر شما