با حضور مقام معظم رهبری و سران کشوری و لشکری و خیل عظیم مردم؛

مراسم ترحیم مادر پرهیزگار دکتر روحانی برگزار شد

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۰:۴۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۳۷۲۲
مراسم ترحیم مادر پرهیزگار دکتر روحانی برگزار شد
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم ترحیم مادر حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری در مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کردند.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم ترحیم مادر حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رییس جمهوری در مدرسه عالی شهید مطهری شرکت کردند.

گفتنی است؛ مراسم یادبود مادر رییس جمهوری پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشگری، نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی، سفرا و نمایندگان کشورها در ایران در مدرسه عالی شهید مطهری برگزارشد.

این مراسم از ساعت 11 صبح امروز آغاز و تا 12 و 30 دقیقه با حضور خیل عظیم مردم برگزار شد.در این مراسم علاوه بر رهبر معظم انقلاب، مسوولان کشوری و لشکری نیز حضور داشتند.آیت الله گلپایگانی(رییس دفتر مقام معظم رهبری)رییس مجلس شورای اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری،دکتر محمد رضا عارف،وزیران دولت تدبیر و امید،جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شمخانی،دکتر ولایتی،فعالان سیاسی و... با حضور در این مراسم به رییس جمهوری و حسین فریدون این مصیبت را تسلیت گفتند.سفیران کشورهای مختلف نیز برای ابراز همدردی با رییس جمهوری و برادرش در مدرسه عالی شهید مطهری حاضر شدند.حضور پر شور مردم در این مراسم باعث شد ترافیک سنگینی در میدان بهارستان و خیابانهای اطراف ایجاد شد که با کمک نیروی انتظامی و پلیس راهور این ترافیک به سرعت رفع شد.

 

شایان ذکر است، خانم «سکینه پیوندی بانوی» مومنه و مجاهده و مادر رییس جمهوری که در دوران نهضت اسلامی و دفاع مقدس رنج های فراوان کشید، پس از تحمل چند ماه بیماری، روز جمعه 29 اسفند ماه در سن ٩٠ سالگی دار فانی را وداع گفت.

پیکر مرحومه سکینه پیوندی روز یکشنبه از مسجد جمعه سرخه در استان سمنان تشییع و در وادی السلام این شهر به خاک سپرده شد.

در حاشیه مراسم ترحیم والده روحانی

saza0300

*همانطور که پیش بینی می شد خیل عظیم مردم در این مراسم حضور داشتند.این حضور به قدری چشمگیر بود که مردم برای ورود به مدرسه عالی شهید مطهری باید دقایق طولانی در صف می ایستادند.

*حضور سفرای کشورهای خارجی در این مراسم باعث شده بود پرچم اکثر کشورهای جهان که روی خودرو های سیاسی نقش بسته بود در میدان بهارستان خودنمایی کند.

*تیم مذاکره کننده هسته ای قبل از اعزام به لوزان در مدرسه عالی شهید مطهری حاضر شدند و به رییس جمهوری تسلیت گفتند.

*محمد جواد ظریف،وزیر امورخارجه کشورمان، هنگام خروج از مدرسه عالی شهید مطهری در میان شور و شوق وصف ناپذیر مردم گرفتار شد.اشتیاق مردم برای رسیدن به ظریف به قدری بود که او به سختی می توانست قدم بردارد.حاضران در مدرسه عالی شهید مطهری در حالیکه از ظریف تشکر می کردند از او می خواستند تحت تاثیر اظهارات مخالفان دولت قرار نگیرد.

*عبدالحمید احمدی،مناف هاشمی و شعبانی بهار،معاونان وزیر ورزش و جوانان نیز در این مراسم حضور یافتند.

*در حالیکه دفتر رییس جمهوری از مردم و مسوولان درخواست کرده بود از اهدای گل خودداری کنند ولی در اطراف مدرسه عالی شهید مطهری سبدهای گل بزرگی دیده می شد.بزرگترین سبد گل حاضر در این مراسم متعلق به کارلوس کی روش،سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما