قیمت نفت کاهش یافت

۱۳۹۴/۰۱/۰۵ - ۱۱:۵۸:۵۲
کد خبر: ۲۷۳۷۳۹
قیمت نفت کاهش یافت
قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت افزایش ذخایر نفتی آمریکا با 14 سنت کاهش 54.97 دلار فروخته شد اما آمار قوی تولیدات صنعتی اروپا مانع از کاهش قیمت بیشتر شد

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل برنا به نقل از رویترز، با فشار ناشی از افزایش ذخایر نفتی آمریکا بر قیمت نفت، قیمت طلای سیاه در معاملات امروز کاهش یافت و برخی تحلیلگران معتقدند که این روند برای 2 ماه دیگر ادامه می‌یابد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 14 سنت کاهش 54.97 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز 33 سنت کاهش یافت و 47.18 بشکه‌ای دلار معامله شد.

نفت برنت در ابتدا به علت تقویت آمارهای تولیدات صنعتی در اروپا اندکی بالا رفت و این آمار مانع از کاهش بیشتر قیمت این نوع نفت شد.

بانک موگان استنلی طی یادداشتی اعلام کرد: ذخایر نفتی آمریکا تا ماه می افزایش خواهد یافت که امر روند کاهشی را در حال حاضر تقویت می‌کند. همچنین این بانک خاطرنشان کرد که هنوز ظرفیت ذخیره‌سازی زیادی وجود دارد.

نظرسنجی از 8 تحلیلگر نفتی که در آستانه انتشار گزارش‌های هفتگی آمریکن پترولیوم و اداره اطلاعات انرژی آمریکا صورت گرفت، نشان داد که این تحلیلگران ذخایر 5.1 میلیون بشکه‌ای را برای ذخایر آمریکا در هفته گذشته پیش‌بینی می‌کنند.

بر اساس گزارش آمریکن پترولیوم، ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته به 4.8 میلیون بشکه رسید اما آمار دقیق‌تر امروز از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر می‌شود و نشان خواهد داد که آیا ذخایر نفتی این کشور برای یازدهمین هفته متوالی رکورد زده است یا نه.

 

نظر شما