وزیرنفت:

انتقال فناوری در صنعت نفت ضروری است

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۰۹:۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۸۳۴۳۴
انتقال فناوری در صنعت نفت ضروری است
وزیر نفت با تاکید بر اهمیت انتقال فناوری درصنعت نفت و گاز ایران گفت: صنعت نفت کشورمان در سالهای گذشته پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت (MOP)، بیژن زنگنه، وزیر نفت در نشست با مدیران شرکتهای انرژی آلمان در برلین ،با بیان این که صنعت نفت و گاز ایران بیش از پول به فناوری تازه نیاز دارد، افزود: با استفاده از فناوریهای روز می توان نفت و گاز بیشتری از میدانهای نفت و گاز کشور برداشت کرد.

وی همچنین خواستار همکاری شرکتهای آلمانی با شرکتهای قابل اطمینان ایرانی در میدانهای نفت و گاز ایران شد و درعین حال افزود: ما زیرساخت بسیاری خوبی داریم و دولت به سرمایه گذاران کمک می کند.

وزیر نفت با اشاره به این که هم اکنون میلیاردها دلار در جنوب ایران برای زیرساختهای پتروشیمی سرمایه گذاری شده است، به راهبردهای گازی ایران اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی ایران در بخش گاز، مصرف داخلی و سپس صادرات آن به کشورهای همسایه با بهترین قیمت است.

زنگنه با بیان این که تنها ایران و قطر در منطقه توان صادرات گاز دارند، از مذاکره با کشورهای منطقه ای برای توافقهای گازی خبر داد و افزود: این توافقها پس از لغو تحریمها نهایی می شود.

وزیر نفت چهارشنبه شب (16 اردیبهشت ماه ) برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی با عنوان "امنیت انرژی در میان شک و تردیدها (بحرانها و قیمتها)" به برلین سفر کرد و با زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان که همزمان وزیر اقتصاد و انرژی این کشور است، دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز