محسن رضایی در پاسخ به برنا:

آغاز بررسی سیاست های کلی انتخابات از جلسه آینده مجمع

۱۳۹۴/۰۲/۱۹ - ۱۲:۵۱:۱۷
کد خبر: ۲۸۳۵۶۴
آغاز بررسی سیاست های کلی انتخابات از جلسه آینده مجمع
بررسی سیاست های کلی انتخابات از جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز می شود و احتمالا تا خردادماه به اتمام خواهد رسید.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی برنا درباره رسیدگی به طرح سیاست های کلی انتخابات گفت: بررسی سیاست های کلی انتخابات از جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز می شود و احتمالا تا خردادماه به اتمام خواهد رسید.

محسن رضایی در تشریح جلسه امروز مجمع اظهار داشت: ما سیاست های کلی برنامه ششم توسعه را امروز به اتمام رساندیم و در یک مجموعه تقدیم رهبر انقلاب خواهد شد. البته اصل آن توسط ایشان ارسال شد و ما فقط نظر مشورتی داشتیم. پس از مطالعه و اصلاحاتی که ایشان انجام خواهند داد به دولت، مجلس و قوه قضاییه ابلاغ خواهد شد و پس از تصویب احکام آن در مجلس از ابتدای سال 95 اجرایی خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: همچنین سیاست های فضای مجازی، فناوری اطلاعات و سیاست های مربوط به امور دفاعی و امنیتی و سیاست های امور اجتماعی را امروز در مجمع تصویب کردیم و از جلسه بعدی نیز سیاست های محیط زیست، رسیدگی به اموال و دارایی مسوولین و رسیدگی به قانونی پیشگیری جرایم را بررسی خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای گفت: تجربه نشان داد اگر دولتمردان رهنمودهای مقام معظم رهبری را انجام دهند دستاوردهای بسیار خوبی به دست خواهند آورد. اگر در دولت های گذشته رهنمودهای ایشان بررسی می شد هیچگاه تحریم نمی شدیم و اگر دولت دکتر روحانی بخواهد مذاکرات را به نتیجه برساند باید به خطوط قرمز و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند، البته این مسئله بدان معنا نیست که توجهی در این دولت به فرمایشات مقام معظم  رهبری توجه نمی شود.

وی با اشاره به مشکلات منطقه ای بیان کرد: آمریکا در منطقه دست به دامن عربستان و اسراییل شده و در اروپا نیز از فرانسه و انگلیس کمک می خواهد. برخی معتقدند که می خواهند به سمت آسیا بروند لذا آمریکا با مجموعه ای که تشکیل داده می خواهد بحث بیرون رفتن خود را از منطقه حل و فصل کند. بخش دیگر تشکیل کنسرسیون برای فروش تسحیلات نظامی است. عربستان 65 میلیارد، امارات 35 میلیارد و قطر و کشورهای دیگر 140 میلیارد از آمریکا سلاح تهیه کرده اند و این سلاح ها باید مصرف می شد بنابراین لازمه این کار حمله به یمن بود.

وی درباره حمله عربستان به یمن گفت: آقای ملک سلمان با جنگ در یمن می خواهد خاندان خود را تثبیت کند و همچنین در کنار آن به دنبال تصفیه با رقبای خود خواهد بود قطعا این جنگ را طولانی خواهد کرد. همچنین در حمله به یمن یک بازار بزرگ تسلیحاتی برای غرب درست کرده اند و می خواهند امنیت اسراییل را با این کار تثبیت کنند.

رضایی اضافه کرد: رسانه ها حقایق منطقه را کامل منعکس کنند زیرا حوادث مهمی در حال شکل گرفتن است و باید به آن ها توجه شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: امسال یکی از سال های مهم در بعد داخلی و خارجی است. یکی اینکه مذاکرات را پیش رو داریم و انشاءالله که به فینال برسیم و دوم اینکه انتخابات مجلس و خبرگان رهبری است و در کنار آن ناامنی در منطقه بیشتر شده و قطعا طی سال های آینده ادامه خواهد داشت. بنابراین ما نیازمند آرامش در جامعه هستیم و توجه به این مسایل می تواند موفقیت کشور را رقم بزند لذا از جناح های سیاسی و رقبای انتخاباتی می خواهیم به نحوی در انتخابات شرکت کنند که ارزش های انقلاب تضعیف نشود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال جدید که بسیار هوشمندانه از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است انشاءالله این سال را به نحوی پشت سر بگذاریم که همدلی و همزبانی بیشتر شده و برای تحقق این امر نیازمند هوشیاری تمام اعضای جامعه هستیم.

رضایی در پایان درباره تهدیدات وزیر دفاع آمریکا علیه ایران گفت: این تهدیدات بیشتر جنبه زوزه کشیدن از فاصله دور برای دستاوردهای مذاکرات هسته ای است. آمریکایی ها گرگ دندان ریخته اند و می خواهند خود را نشان دهند ولی ملت باید در صحنه بوده تا بتوانیم حقوق خود را استیفا کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز