بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام نوشت؛

جلسه غیرمتعدها فردا ادامه می‌یابد

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۱۵:۳۳:۴۰
کد خبر: ۲۸۶۹۳۹
جلسه غیرمتعدها فردا ادامه می‌یابد
با پایان یافتن مشورتها در خصوص بخش خلع سلاح هسته‌ای سند نهایی کنفرانس ان پی تی در نیویورک و باز شدن چشم انداز موفقیت احتمالی کنفرانس، روند مذاکرات برای حل و فصل مباحث اختلافی شدت گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با پایان یافتن مشورتها در خصوص بخش خلع سلاح هسته ای سند نهایی کنفرانس ان پی تی در نیویورک، و باز شدن چشم انداز موفقیت احتمالی کنفرانس، روند مذاکرات برای حل و فصل مباحث اختلافی دیگر بویژه اختلافات باقیمانده پیرامون سه مجموعه موضوعات مربوط به مباحث نظارتها و پادمان آژانس، مباحث در خصوص ماده ده معاهده پیرامون خروج از معاهده و همچنین مباحث مربوط به ایجاد منطقه عاری از سلاحهای هسته ای در خاورمیانه شدت یافت.

در خصوص مباحث نظارتها و پادمان آژانس که حاوی مباحث بسیار مهمی میباشد، متاسفانه ریاست کمیته مربوط به این مباحث به مواضع کشورهای عدم تعهد توجه کافی را نکرده است و لذا خیلی از بندهای توافق مورد اختلاف باقی مانده است. خوشبختانه با تغییر مدیریت این بخش از مذاکرات توسط رییس کنفرانس، کشورهای عدم تعهد و در راس همه ایران توانستند دیدگاههای خود را وارد سند مربوطه نمایند و این سند را به سندی متعادل تبدیل نمایند.

مشورتها کماکان تا پاسی از نیمه شب بخصوص پیرامون بحث خاورمیانه ادامه داشته است که حاصل این مشورتها قرار است در سندی که رییس کنفرانس ارایه خواهد داد منعکس شود. هیات ایرانی تمامی تلاش خود را بعمل آورده است که در این مباحث نیز دیدگاههای ایران و دیگر کشورهای عدم تعهد بخوبی منعکس شوند.

در جلسه مشورتی نمایندگان کشورهای عدم تعهد که امروز پنجشنبه غروب بریاست ایران برگزار گردید، کشورهای عضو همه از مدیریت خیلی خوب ایران در پیگیری مواضع عدم تعهد در جریان مذاکرات ان پی تی تقدیر نمودند، که ما نیز از همه اعضا بخاطر لطف و اعتماد آنها به ایران ممنون هستیم.

الان ساعت پنج صبح روز جمعه است. رییس کنفرانس که قول داده بود پیش نویس سند نهایی حاوی تمامی نتایج مشورتها در خصوص موضوعات کنفرانس را ساعت ده پنجشنبه شب در کنفرانس توزیع خواهد کرد، این امر بارها و بارها به تعویق افتاد و تنها بعد از آنکه خیلی از کشورها هم ناامیدانه جلسه را ترک کردند، حدود ساعت سه صبح سند توزیع شد.

همکاران بنده هم تا صبح برای گرفتن سند از خواب صرفنظر کرده بودند و شب را برای گرفتن سند در محل کنفرانس گذراندند و ما هم در اتاقهایمان بی صبرانه منتظر بودیم. فعلا الان مشغول بررسی مفاد سند هستیم تا اطمینان پیدا کنیم که مواضع ایران و عدم تعهد به اندازه کافی و مطلوب در سند منعکس شده باشد. فردا صبح هم باز جلسه غیر متعهدها برای بررسی سند به ریاست ایران تشکیل خواهد شد.

انشاالله درگزارش بعدی ارزیابی نهایی ایران از محتوای سند و گزارش تصمیم نهایی کنفرانس را خدمتتان تقدیم خواهم کرد. یا علی اعیاد شعبانیه مبارک

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز