دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

جنگ یمن هیچ چیزی جز نفرت برای عربستان نداشته است

۱۳۹۴/۰۳/۲۱ - ۱۱:۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۱۴۳۶
جنگ یمن هیچ چیزی جز نفرت برای عربستان نداشته است
رضایی گفت: یمنی‌ها خودشان باید بنشینند و سرنوشت کشورشان را تامین کنند و برای آن تصمیم بگیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محسن رضایی در اولین کنفرانس بین‌المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت نظام جهانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از پیامهای انقلاب اسلامی دفاع و امنیت است که اگر این مساله مردمی شود هیچ آسیبی به دولت‌ها نمی‌رسد. مثلا در عراق و سوریه می‌بینید که داعش و آمریکاییها حضور پیدا می‌کنند برای این است که مثل ایران دفاع و امنیت مردمی نشده است. ولی در لبنان چون امنیت و دفاع مردمی شده است می‌بینید آمریکا و اسراییل نمی‌تواند کاری کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به تحریم ها گفت: تحریم‌ها بدون شک تاثیراتی داشته‌اند اما این که ما فکر کنیم نمی‌توانیم این تحریم‌ها را کنار بگذاریم و نمی توانیم آنها را خنثی کنیم برداشت درستی نیست.

رضایی در رابطه با تاثیر بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج دانشجویی به دلیل این که عقبه آن به دفاع مقدس و مقاومت و بیداری اسلامی گره خورده تاثیرگذار است و بسیج دانشجویی از حوادث مهم انقلاب اسلامی است و بهتر از هر کس دیگری می‌تواند سخنگوی این انقلاب باشد و نماینده این انقلاب در عرصه‌های جهانی باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بااشاره به تجاوز عربستان به یمن تصریح کرد:‌ ریاض شکست خورده است در حقیقت عربستان شکست خورده و هیچ نتیجه‌ای جز نفرت به وجود نیامده است. شکاف بین یمن و عربستان خیلی عمیق شده است قبل از این جنگ اختلافات کمتر بود لذا عربستان راهی جز این ندارد که سریعتر جنگ را تمام کند و از طریق دیپلماسی و مذاکرات باید این حوادث باید حل و فصل شود آن هم مذاکرات یمنی با یمنی.

رضایی افزود: یمنی‌ها خودشان باید بنشینند و سرنوشت کشورشان را تامین کنند و برای آن تصمیم بگیرند کشورهای اسلامی دیگر می‌توانند کمک کنند که این مذاکرات نتیجه خوبی بدهد و از حالت مستقیم نظامی در منطقه و بخصوص کشورهای اسلامی باید جلوگیری شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به داعش و مدت زمان باقی ماندن آن ها  گفت: این ناامنی‌هایی که در منطقه است از نظر بنده بین 5 تا 10 سال طول می‌کشد.

نظر شما