مناطق اطراف لاذقیه به دست ارتش سوریه آزاد شد

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۲:۳۷:۴۵
کد خبر: ۳۰۱۲۳۷
مناطق اطراف لاذقیه به دست ارتش سوریه آزاد شد
ارتش سوریه و حزب الله همچنین در عملیاتی کم نظیر که با برنامه ریزی کاملی صورت گرفت، چندین روستا و تپه مشرف بر لاذقیه را آزاد کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری برنا به نقل از العالم، ارتش سوریه و حزب الله لبنان روستاهای بیت زیفا، بیت خضور، جبل السندیان، تلال خضر، جبل الرحملیه و جبل المقطرانیه در حومه شمالی لاذقیه را آزاد کرد و در محور بیت حلیبیه و خربه سولاس نیز پیشروی کرد.

بر پایه این گزارش، ارتش سوریه و حزب الله همچنین در عملیاتی کم نظیر که با برنامه ریزی کاملی صورت گرفت، چندین روستا و تپه مشرف بر لاذقیه را آزاد کردند؛ طرح و نقشۀ این عملیات بر اساس مشغول کردن تروریست ها در یک محور و پیشروی از محور دیگر استوار بود.

یکی از افسران ارتش سوریه در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: تروریست ها حضور گسترده ای در این تپه ها داشتند؛ این منطقه، از اهمیتی راهبردی برخوردار است زیرا بر دشت های اطراف و جاده های متعددی اشراف دارد، ما با آزاد کردن این تپه ها، راه های امدادرسانی به تروریست ها را در چندین روستا قطع کردیم.

از سوی دیگر، ارتش سوریه پس از پاکسازی روستاهای بیت زیفا و بیت خضور و جبل السندیان و جبل الرحملیه و جبل المقطرانیه از عناصر تروریست، شماری از نیروهای خود را در این روستاها مستقر کرد.

در این میان یک منبع نظامی سوری این پیشروی را به مثابه آغازی بر پایان حضور عناصر تروریست در حومه لاذقیه دانست و تاکید کرد که از این پس، صحنه های فرار عناصر تروریست جبهه النصره را فراوان مشاهده خواهیم نمود.

پیشروی حاصل در این عملیات، در چارچوب قطع ارتباط جغرافیایی تروریست ها در حومه لاذقیه و پایان دادن به شلیک موشک از این منطقه به شهر لاذقیه صورت گرفت.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
0
البته تا هفته بعد که باز تروریستها این مناطق رو بگیرند.جنگ چریکی که فتح نداره برادر گزارشگر
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز