دبیر حزب کارگزاران ایران اسلامی:

مشکلات کشور در سایه همدلی ملی می‌تواند برطرف شود

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۲:۵۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۵۹۴۳
مشکلات کشور در سایه همدلی ملی می‌تواند برطرف شود
کرباسچی گفت: اینکه حزب برای رسیدن به قدرت است و کسی که به قدرت رسید باید به بقیه اعضاء کمک کند تا کسب قدرت کنند، حرف درستی نیست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، غلامحسین کرباسچی در بیستمین سالگرد تاسیس حزب کارگزاران ایران اسلامی با بیان اینکه "کشوری که از مشکلات اقتصادی و سیاسی رنج می‌برد جز با اتحاد ملی نمی‌تواند از مشکلات خارج شود" گفت:‌ از دولت و آقای روحانی و احزاب می‌خواهیم در این مقطع فعلی نهضت مذاکره ملی را به منظور حل مشکلات کشور به راه بیاندازند.

کرباسچی با اشاره به مشکلات فراوان احزاب در دولت گذشته اظهار کرد: می‌توانیم از فضای امروز استفاده کنیم. امروز 25 درصد از اعضای حزب ما را تحصیل کردگان دارای مدرک دکترا، 40 درصد از آنها را افراد دارای کارشناسی ارشد و 28 درصد از جمعیت ما را افراد دارای کارشناسی تشکیل می‌دهند. ما از جمعیت زیادی از اساتید دانشگاه‌، پزشکان و مهندسان در حزب‌مان بهره می‌بریم. افرادی که در شوراهای شهر در پست‌های مهم مدیریتی مسئولیت داشته و دارند.

دبیر حزب کارگزاران ایران اسلامی با بیان اینکه "امروز شعار 20 سال قبل کارگزاران یعنی ضرورت عمران و آبادانی شعاری همگانی شده است" گفت: امروز کمتر کسی را می‌بینیم که اراده‌ای برای بسیج همگانی در کشور نداشته باشد. من به این آیه از قرآن اشاره می‌کنم که خداوند گفته است دست خدا با جماعت است. عبور از کار جمعی با هر عنوانی حتی رهبری الهی مثل پیامبران به فردگرایی می‌انجامد. تحزب از دیدگاه اندیشه و ایدئولوژی اسلامی راه عبور از دیکتاتوری است. برای آن که کشورمان به صورت واقعی با رای مردم اداره شود، باید احزاب را قوی کنیم.

کرباسچی ادامه داد: زمانی یکی از اعضای مرکزی حزب ما گفت که چاره‌ حل مشکلات خارجی مذاکره مستقیم است در آن زمان با مشکلات زیادی روبرو شد و به او تهاجم شد، اما خدا را شکر دیدیم که پس از گذشت چندین سال و با حاکم شدن عقلانیت بر جامعه امروز در مذاکره مستقیم قرار گرفتیم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تقویت احزاب گفت: باید در احزاب تلاش کنیم بحث‌ها و رهنمودهایی را بدست بیاوریم و به بقیه مردم ارائه دهیم. حزب باید از خودش تلاش نشان دهد و برای اداره کشور تلاش کند. امسال سال انتخابات است ما بحث‌های مفصلی را در کمیته سیاسی حزب خواهیم داشت. درخواست ما مشارکت حداکثری دوستان و ارائه نظرات مختلف است. بحث توسعه همه جانبه همیشه بر منافع شخصی مقدم بوده است.

کرباسچی افزود: گاهی به ما ایراد می‌گیرند که شما هم با اصلاح طلبان و هم با اصول‌گرایان و هم با معتدلین در ارتباط هستید، من در اینجا شهادت می‌دهم که همیشه تقدم مصالح ملی برای‌مان در اولویت بوده است. حتی زمانی که به رده‌های اجرایی کشور ایراد می‌گرفتیم و منتقد اداره کشور بودیم تلاش‌مان این بود که منافع ملی حفظ شود. ما دنبال تسلط کارگزاران بر مجموعه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها و استانداری‌ها نبوده و نیستیم. اینکه حزب برای رسیدن به قدرت است و کسی که به قدرت رسید باید به بقیه اعضاء کمک کند تا کسب قدرت کنند، حرف درستی نیست.

دبیر حزب کارگزاران ایران اسلامی با بیان این که وجود شخصیتی مثل روحانی در سمت ریاست جمهوری به نفع کشور است، گفت: ما شخصیتی مثل آقای روحانی که بتواند در شرایط کنونی کشور فعالیت داشته باشد به عنوان عضو هیچ یک از احزاب نداشته و نداریم؛ لذا مجموعه احزاب اصلاح طلب‌ها دست به دست هم دادند و تلاش کردند تا به پیروزی ایشان در انتخابات کمک کند، گاهی بیان می‌شود که آیا آقای روحانی جزو اصلاح‌طلبان هستند یا خیر. در حالی که باید توجه کنیم که کشور را ایشان از چه پرتگاهی نجات دادند. در شرایطی که هر لحظه تهدید می‌شدیم و وضعیت اقتصادی و تورم ... به صورت نگران کننده‌ای در حال تخریب کشور بود. ایشان در دو سال گذشته با همه کارشکنی‌هایی که در بخش‌های مختلف بود، ایستادگی کرد و با روحیه بالا سعی کرد از نیروهای توانمند استفاده کند.

وی افزود: دولت روحانی در شرایط فعلی با این هدف آمده تا مشکلات انباشته کشور را حل کند. مشکلات سیاسی خارجی و داخلی کشور نیازمند تلاش و اتحاد ملی است که در سایه یک همدلی ملی می‌تواند برطرف شود. کشوری که از مشکلات ملی و بین‌المللی برخوردار است جز با اتحاد ملی نمی‌تواند از مشکلاتش عبور کند.

کرباسچی همچنین خاطرنشان کرد: امروز دولت هر قدمی که می‌خواهد بردارد با مخالفت جمعی روبرو می‌شود. وظیفه مجموعه نیروهای توسعه‌گرای کشور این است که همه نیروها را جمع کنند و درباره منافع ملی صحبت کنند. ما گرفتاری‌هایی جدی داریم. در آینده بحران عظیمی در ارتباط با جوانان خواهیم داشت که اگر همه نیروهای کشور جمع شوند شاید نتوانند آن را به سادگی برطرف کنند. در رابطه با موضوعات اقتصادی و مشکلات منطقه نیز به همین شکل است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ابراز عقیده کرد بر مبنای منافع ملی و مصالح مردم نه فقط با نیروهای همفکر اصلاحات بلکه از ائمه جمعه، نیروهای امنیتی و مخالفین خود برای مذاکره باید دعوت کنیم تا بتوانیم نهضت گفت‌وگو را به راه بیاندازیم. کارگزاران طبعا از اعضای اصلاح طلبند که به بسیاری از عملکردهای گذشته نقد داشتند که امیدواریم با نهضت مذاکره به این مشکلات فائق آییم.

کرباسچی در ادامه اظهار کرد: در بحث مذاکره امروز برای مجموعه اصلاح‌طلبان بهترین موقعیت فراهم شده تا بر مبنای مسائل ملی وارد گفت‌وگو شوند. مبنای اصلی این است که واقع‌گرایی را از دست ندهیم و دچار احساسات نشویم، مصالح ما و آبروی ما در مقابل منافع مردم هیچ ارزشی ندارد. بدون واقع‌گرایی، هم‌گرایی اتفاق نمی‌افتد.

دبیر حزب کارگزاران ایران اسلامی در پایان خاطرنشان کرد:  اگر بخواهیم امروز وضعیت انقلاب اسلامی، نظام و کشور را ارزیابی کنیم باید اعتراف کنیم که با این که انتقادات جدی به مدیریت‌ها وارد بوده است اما ایران در طول 25 سال اخیر پس از رحلت امام خمینی دوره‌ تاریخی را پشت سر گذاشت که در گذشته کمتر اتفاق افتاده بود این که امروز در سوریه، لبنان، یمن، بحرین و غیره حرف مهم را می‌زنیم نکته‌ درخشانی برای ما است.

نظر شما