امیرعبداللهیان:

تهران و مسکو همه تلاش‌شان را برای خروج سوریه از بحران به کار می‌گیرند

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۰:۰۴:۲۳
کد خبر: ۳۲۲۰۸۰
تهران و مسکو همه تلاش‌شان را برای خروج سوریه از بحران به کار می‌گیرند
معاون عربی آفریقای وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: تهران و مسکو همه تلاش‌های خود را برای خروج سوریه از بحران به کار می‌گیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان در کنفرانسی خبری در مسکو پایتخت روسیه تاکید کرد: ایران با همکاری روسیه همه توان خود را برای حل بحران سوریه به کار خواهد گرفت .

وی افزود: بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نیز باید به عنوان بخشی از راه حل سیاسی در آینده سوریه باقی بماند.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد: دست از تجاوزهای خود به مسجد الاقصی و حقوق شهروندان فلسطینی بردارد.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی العالم معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اقدامات مهمی که ایران و روسیه برای حل بحران سوریه به کار خواهند بست، افزود: دو کشور همه تلاشهای خود را به کار خواهند گرفت تا سوریه را از بحران کنونی خارج کنند . تهران و مسکو از اظهارات بشار اسد در زمینه بررسی همه مسائل در چارچوب مبارزه با تروریسم حمایت می کنند و ملت سوریه باید خود سرنوشت خود را در همه مراحل سیاسی تعیین کند .

امیرعبداللهیان افزود: روسیه و ایران، سوریه را از بحران خارج خواهند کرد و بشار اسد نیز بخشی از راه حل خواهد بود . ما از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در زمینه تشکیل کمیته مشترک برای مبارزه با تروریسم استقبال می کنیم و آمادگی داریم این پیشنهاد را به اجرا درآوریم .

وی همچنین در زمینه تجاوزهای رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی خاطرنشان کرد : ایران رژیم اشغالگر صهیوینست را به رسمیت نمی شناسد و این رژیم را مسئول همه مشکلات در منطقه می داند. همچنین تهران و مسکو هرگونه تلاش برای یهودی سازی قدس و تقسیم آن چه از نظر زمانی و چه از نظر مکانی را نمی پذیرند .

وی ادامه داد : سیاستهای رژیم صهیونیستی به افزایش افراط گرایی و تروریسم در منطقه خواهد انجامید.

نظر شما