صادرات ٥.٧ میلیون لیتر سوخت هواپیما به کشورهای همسایه

۱۳۹۴/۰۷/۲۴ - ۱۱:۲۱:۰۲
کد خبر: ۳۳۰۲۰۴
صادرات ٥.٧ میلیون لیتر سوخت هواپیما به کشورهای همسایه
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی (اراک) از صدور بیش از ٥,٧ میلیون لیتر سوخت هواپیما ( ATK) به کشورهای افغانستان و ارمنستان در شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، کرامت ویس کرمی گفت: در این بازه زمانی (شهریور ماه امسال) از انبار نفت شهید رحیم آنجفی اراک، یک میلیون و ٢٣٥ هزار و ٤٠٠ لیتر سوخت هواپیما به افغانستان و چهار میلیون و ٥٨٥ هزار و ٢٠٠ لیتر از همین سوخت به ارمنستان صادر شده است.

وی اظهار داشت: در همین مدت، سه میلیون و ٥٣٧ هزار و ٧٠٠ کیلوگرم گوگرد نیز به کشور چین ارسال شده است.

ویس کرمی از ارسال سه میلیون و ٩١ هزار و ٧٠ کیلوگرم گاز مایع (ال پی جی) به افغانستان و یک میلیون و ٦٢٦ هزار و ١٣٠ کیلوگرم از همین فرآورده نفتی به پاکستان در شهریورماه ٩٤ خبر داد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اراک تصریح کرد: با توجه به سیاستها و برنامه های کلان، انتظار می رود صادرات فرآورده های یادشده به کشورهای همسایه نیز افزایش یابد.

گفتنی است، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه مرکزی (اراک) از مناطق ٣٧ گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بشمار می آید که فرآیند انتقال، دریافت و ارسال نفت خام و فرآورده های نفتی را با بهره گیری از یکهزار و ٧٠٠ کیلومتر خط لوله در قطرهای مختلف و سه مرکز انتقال نفت (رازان، ازنا و شهید بهرامیان شازند) انجام می دهد.

این منطقه با انتقال یکهزار میلیون لیتر فرآورده نفتی در ماه و روزانه ٧٠٠ هزار بشکه نفت خام (به طور میانگین) از طریق تاسیسات خطوط لوله و مخابرات نفت مرکزی (اراک) منطقه مرکزی را به شاهراه مهمی تبدیل کرده است.

این منطقه در میان دیگر مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران به لحاظ موقعیت دریافت و انتقال، شاهراه مهمی محسوب می شود و همه خطوط نفت خام و فرآورده هایی که از جنوب کشور به محدوده آن وارد می شوند به سمت شمال ادامه مسیر می دهند.

گستره عملیاتی این منطقه پنج استان لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان و قم را در برمی گیرد.

نظر شما