در دیدار با وزیر اقتصاد کشورمان مطرح شد؛

ابراز امیدواری مقام اروپایی به اتصال هر چه سریعتر شبکه بانکی ایران به سوئیفت

۱۳۹۴/۰۸/۱۹ - ۱۳:۲۷:۱۵
کد خبر: ۳۳۸۳۵۴
ابراز امیدواری مقام اروپایی به اتصال هر چه سریعتر شبکه بانکی ایران به سوئیفت
در دیدار علی طیب نیا با دیدیه رندرز زمینه های افزایش روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و بلژیک و برقراری مجدد ارتباط با شبکه سوئیفت طی چند هفته آینده مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، در این دیدار که با حضور علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ، دیدیه رندرز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک و جمعی از نمایندگان صنایع این کشور برگزار شد، زمینه های مختلف توسعه روابط اقتصادی و بانکی بین دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

طیب نیا در خصوص سابقه رابطه دو کشور گفت: پیشینه روابط اقتصادی دو کشور به بیش از 170سال قبل باز می گردد، زمانی که نخستین قرارداد تجاری بین ایران و بلژیک امضا شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تاثیرات نا مطلوب تحریم ها بر روابط تجاری دو کشور طی سالهای گذشته گفت: شرایط جدید و توفیقات مربوط به مذاکرات ایران و کشورهای طرف مذاکره، زمینه را برای تجدید و توسعه روابط مهیا کرده است.

دیدیه رندرز معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک نیز با اشاره به سابقه طولانی روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور گفت: از ماه فوریه سال گذشته این دومین دیدار من از ایران است و به نظرم زمینه های بسیاری برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد.

وی ضمن ابراز امیدواری از رفع سریع تحریم ها در آینده نزدیک گفت : هیچ وقت روابط خوب بین دو کشور قطع نشده است و به همین دلیل وزیر تجارت خارجی همراه با بیست نفر از نمایندگان شرکتهای صنعتی و تجاری بلژیکی در این سفر حضور دارند.

معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلژیک در ادامه گفت: کارگزاران بخش مالی و تجاری در بلژیک علاقه مند هستند روابط تجاری خود را هرچه سریعتر با ایران از سر بگیرند.

دیدیه رندرز در ادامه گفت: امیدوارم طی چند هفته آینده ارتباط وزارت امور اقتصادی و دارایی  و بانک مرکزی با سوئیفت مجددا برقرار شود.

وی صنعت نفت، تولید محصولات غذایی و کشاورزی و همچنین صنعت انرژی را از جمله زمینه های توسعه همکاری های بین دو کشور برشمرد و گفت: در زمینه فناوری های نوین و به ویژه محیط زیست و پردازش زباله ها بلژیک توانمندی های خوبی دارد که می تواند با شرکتهای ایرانی در این زمینه همکاری کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز