عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۰۸:۵۷:۰۸
کد خبر: ۳۵۳۶۳۴
عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا
تهران از مناسبات خوبی با روسیه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه برخوردار است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از اسپوتنیک، آندری اسلپنِف  وزیر امور تجاری  کمیسیون اقتصادی اورآسیا اعلام کرد:  کشورهای  اتحادیه اقتصادی  اورآسیا  همراه ایران  کار در  منطقه آزاد تجاری  را آغاز کردند. به گفته وی  گروه تحقیقی  باید  امکانات  به حداکثر رساندن  سود اقتصادی  از این موافقت نامه  را معین کند.

 از ابتدای  سال 2015 میلادی  صادرات کالا ها از کشورهای عضو اتحادیه  اقتصادی اور آسیا به ایران  از یک میلیارد و 400 هزار دلار  فراتر رفته و  واردات از آن کشور 445  میلیون دلار  به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است  که کشورهای روسیه، قزاقستان، بلاروسی، قرقیزستان، ارمنستان عضو اتحادیه اقتصادی  اورآسیا  هستند. در سال 2014 میلادی،  روسیه، قزاقستان و بلاروسی  در آستانه  موافقت نامه  تشکیل  اتحادیه  اقتصادی اور آسیا را  به امضا رساندند.  این سند  در پارلمان های  ملی  تمام کشورها  به تصویب رسید.  ائتلاف جدید  که بر اساس  اتحادیه گمرکی  ایجاد شده است  هدف  مدرنیزه کردن  همه جانبه ، همکاری  و افزایش  قابلیت رقابت  اقتصاد ملی  و ایجاد شرایط برای  رشد با ثبات  به نفع  افزایش قابلیت حیات ساکنان  کشورهای عضو اتحادیه را در مقابل خود قرار داده است. ارمنستان و قرقیزستان  اعضای تمام و کمال ائتلاف  جدید اقتصادی  هستند.

 مهدی سنایی سفیر  ایران در مسکو درباره همکاری ایران با این ائتلاف گفت: «  ایران توجه خاصی  نسبت به همکاری با اتحادیه  اقتصادی اورآسیا دارد  و از فعالیت آن حمایت می کند». 

وی همچنین گفت که  تهران  از مناسبات خوب با روسیه  و دیگر کشورهای  عضو اتحادیه برخوردار است  و انتظار دارد  که در سال آینده  موافقتنامه ای با اتحادیه  اقتصادی اورآسیا   با هدف  کاهش  قابل توجه  تعرفه ها بین کشورها به امضا برساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز