با صدور پیامی؛

یونسی میلاد حضرت مسیح(ع) را تبریک گفت

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۵۳۸۷۹
یونسی میلاد حضرت مسیح(ع) را تبریک گفت
حجت الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، در پیامی میلاد حضرت مسیح(ع) را به مسیحیان ایران و جهان تبریک گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، متن کامل پیام حجت الاسلام یونسی بدین شرح است:

تقارن تولد دو پیام آور بزرگ الهی؛ حضرت عیسی و حضرت محمد (سلام و درود خدا بر آن دو باد)، می تواند حاوی پیام همبستگی و انسجام اجتماعی برای بشر امروز باشد. بشری که متأسفانه امروزه گرفتارخشونت‌های قومی مذهبی است و این در حالیست که روح و جان این ادیان توحیدی با جنگ، جنایت و خشونت مخالفت دارد.از منظر ادیان آسمانی کشتار مردمان بی‌گناه پاریس محکوم است، همانگونه که کشتن شیعیان مظلوم نیجریه محکوم است.همه ادیان توحیدی آمده‌اند تا با فساد و کج اندیشی، ظلم و بی‌عدالتی، افراط و خشونت‌طلبی مبارزه کنند. حضرت عسیی مسیح و پیامبر اکرم اسلام، الگوی کمالات انسانی و صفات الهی بودند که همواره بشریت را از این صفات شیطانی بر حذر داشته و به عدالت، صلح و آزادگی توصیه می‌نمودند.

امروز وظیفه اصلی علما و نخبگان ادیان توحیدی جهان چون زرتشت، یهودیت، صابئین، مسیحیت و اسلام آن است که از ترویج خشونت و رشد و نمو آن جلوگیری کنند. خشونت‌هایی که می‌رود به جنگ و نزاع میان ملت‌ها و ادیان تبدیل شود. در حالی که باورها و ارزش‌های ادیان توحیدی منادی محبت، رحمت و مدارا برای بشریت است.جهان امروز، نیازمند همدلی مضاعف و تحکیم پیوندهای دوستی میان تمام ادیان توحیدی است. ما بر این باوریم که روحانیون، دانشمندان و فرهیختگان عالم می‌توانند با همبستگی و انسجام خود در مقابله با خشونت، امید را به جهان بشری باز گردانند.

قارن ولادت پیامبران بزرگ اسلام و مسیحیت می تواند پیام صلح و دوستی برای جهانیان داشته و همگان را به همبستگی و دوری از خشونت و افراط گرایی دعوت کند. زیرا پیام مشترک این دو دین آسمانی، رعایت کرامت انسان، توجه به اخلاق، پذیرش تنوع، تقویت انسجام اجتماعی و ایجاد همبستگی انسانهاست.

چه زیباست که در سال جدید میلادی دل را صفا دهیم و آن را از کینه ها پاک کنیم. بداخلاقی و نامهربانی را از درون خود و جامعه بزداییم و عدالت، صلح و آزادی را که پیام همه ادیان آسمانی است، برای مردم و جهانیان به ارمغان آوریم.

ضمن آرزوی سالی سرشار از سعادت و شادکامی، از خداوند متعال، برای تمام مسیحیان(ارامنه، آشوریان وکلدانیان) و همه ایرانیان عزیز، بهروزی توأم با موفقیت رامسألت دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز