وزیر صنعت، معدن وتجارت:

جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران نیازمند اطلاع رسانی شفاف است

۱۳۹۴/۱۰/۰۵ - ۱۴:۳۸:۵۵
کد خبر: ۳۵۳۸۹۵
جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران نیازمند اطلاع رسانی شفاف است
وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: باید با انجام مطالعات، تشکیل کارگروه های تخصصی، ریسک پذیری، تلاش مضاعف و .. موانع سرمایه گذاری در معادن شناسایی و آنها را برطرف کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد رضا نعمت زاده در هفدهمین جلسه شورای مشورتی امور معادن با بیان این مطلب ؛ افزود: برای بخش معدن همچون بخش صنعت نیاز است تا استراتژی مستقلی تدوین شده و در آن سیاستها ؛ اهداف کمی و کیفی ، موانع، تسهیل در سرمایه گذاریها ، انجام صادرات و غیره به عنوان راهنمای دایمی در بخش معدن آورده شود.

به گفته نعمت زاده، جذب و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بسوی بخش معادن کشور نیازمند اطلاع رسانی و شفافیت در معرفی آنهاست.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه گفت: می بایست عملکرد شرکتهای موفق معدنی را که هم در عملکرد و هم در بورس توانمند می باشند برای سایر واحدهای معدنی کشور الگو سازی شوند.

براساس این گزارش؛ در هفدهمین جلسه شورای مشورتی امور معادن«‌جعفر سرقینی » معاون امور معادن و صنایع معدنی  وزارت صنعت، معدن وتجارت اذعان داشت : می بایست پول معدن در خود معدن سرمایه گذاری شود همچنین همراهی بانکها ، موسسات مالی  وصندوقها در تقویت بخش معدن اثر بسزایی دارد.

وی گفت: می بایست درکنار معادن کشور  واحدهای مهندس مشاور ایجاد وتقویت شود .

به گفته سرقینی ؛ کسانیکه خواهان ورود به سرمایه گذاری در بخش معدن می باشند  می بایست دارای صلاحیت های لازم فنی . مالی و تجربه باشند .

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت  در ادامه تصریح کرد : هم اکنون در معاونت معدنی انجام اکتشافات معدنی باجدیت دنبال می شود تا پهنه های معدنی جدیدتری کشف و به سرمایه گذاران معرفی شوند.

سرقینی در ادامه گفت: حرکت از معادن کوچک مقیاس به سمت بزرگ مقیاس ؛ استفاده از تکنولوژی های جدید در فرآوری مواد معدنی ؛ پرهیز از صدور مواد خام معدنی  از موضوعاتی هستند که می بایست معدنکاران خود را با آن سازگار نمایند.

این گزار ش می افزاید : « محمدرضا بهرامن » نایب رییس خانه معدن نیز در هفدهمین جلسه شورای مشورتی امور معادن گفت: بخش معدن به عنوان پیشران اقتصادی کشور محسوب می شود .

بهرامن  بابیان اینکه سرمایه گذاران  معدنی می بایست ریسک های غیر مشهود را بپذیرند ، گفت:  گاهیی قوانین ومقررات دست و پا گیر مانع ورود سرمایه گذراران به این بخش می شود.

نایب رییس خانه معدن گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری مستقیم خارجی در بخش معدن وجود ندارد همچنین تناسبی بین حجم سرمایه گذاری و میزان ذخایر معدنی کشور موجود نیست.

بهرامن در ادامه تصریح کرد : بخش معدن وصنایع معدنی نیازمند فن آوریهای خاص است تا در جذب سرمایه گذاران خارجی موثر افتد.

نایب رییس خانه معدن گفت: قابلیتهای معدنی کشور ، وضعیت کلی اقتصاد ایران ، وضعیت کلی زیر ساختهای کشور ، وجود افراد متخصصف وجود داده های زمین شناختی ، ثبات قوانین ، فضای کسب و کار  و غیره از موارد قابل توجه سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن می باشند که می بایست هرچه سریعتر به آنها پرداخته شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز