جلوگیری از تشییع شهدا برای کمتر شدن حضور مردم

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۱:۲۰:۱۶
کد خبر: ۳۵۶۱۸۴
جلوگیری از تشییع شهدا برای کمتر شدن حضور مردم
جنبش حماس در کرانه باختری، مردم فلسطین را به مشارکت فراگیر و گسترده در مراسم تشییع جنازۀ شهدایی فراخواند که رژیم صهیونیستی پیکر آنان را روز جمعه به فلسطینی ها تحویل داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد: شهدای گرانقدری که جان و خون خود را فدای عزت و آزادی سرزمینمان کردند، سزاوار آن هستند که مردم، حضوری گسترده و شایسته هم تراز جانفشانی هایشان و در حد صبر و شکیبایی بازماندگانشان داشته باشند.

جنبش حماس تاکید کرد: رژیم اشغالگر صهیونیست، پیکرهای شهدایی که عملیات قهرمانانه انجام داده اند را در بازداشت نگه داشت تا از برگزاری مراسم بزرگداشت برای آنان جلوگیری کند و اکنون نیز، شرایط نامناسب جوی را به عنوان زمانی مناسب برای تحویل پیکرها در نظر گرفته است تا از مشارکت گستردۀ مردم در مراسم بزرگداشت و تشییع پیکرهای شهدا جلوگیری کند.

در این بیانیه تاکید شده است که مردم و گروه های مقاومت فلسطینی، به منظور ناکام کردن تلاش های شکست خوردۀ رژیم اشغالگر صهیونیست، مراسم بزرگداشت گسترده و تشییع جنازه هایی فراگیر در روزهای شنبه و یک شنبه برگزار خواهند کرد.

مردم فلسطین در شهر الخیل، امروز شنبه، پیکر 17 شهیدِ خود را تشییع خواهند کرد. پیکر شهید محمد منیر نیز در زادگاهش در روستای عاروره در غرب رام الله تشییع خواهد شد. پیکرِ دو شهیدِ روستای سلواد در رام الله و بانوی شهیدِ نابلس نیز روز یک شنبه برگزار خواهد شد.

نظر شما