سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با سفیر فلسطین:

ایران از گفت و گوهای داخلی برای پایان دادن به بحران منطقه حمایت می‌کند

۱۳۹۴/۱۰/۱۲ - ۱۸:۳۵:۳۹
کد خبر: ۳۵۶۳۷۵
ایران از گفت و گوهای داخلی برای پایان دادن به بحران منطقه حمایت می‌کند
در دیدار صلاح الزواوی سفیر فلسطین و مقدّم السفرای جمهوری اسلامی ایران با حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امورخارجه کشورمان پیرامون مسائل فلسطین و منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، جابری انصاری مسأله فلسطین را مسأله مرکزی و اساسی جهان اسلام خواند و ضمن اشاره به آرمان آزادی سرزمین فلسطین تأکید کرد: آنکه بیش از همه در شرایط رقّت بار کنونی و اختلافات و درگیری های داخلی در منطقه سود می بَرد، رژیم صهیونیستی است و از این رو باید از تمام ظرفیت ها برای خروج از وضعیت کنونی بهره بُرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اصل گفتگو را برای پایان دادن به مشکلات دنبال می کند و بر این اساس گفتگوهای داخلی میان گروه های درگیر در کشورهای منطقه را با هدف پایان دادن به بحران های موجود مورد حمایت قرار می دهد.

صلاح الزواوی هم در این ملاقات که به درخواست سفیر فلسطین انجام شد، با اشاره به اینکه وضعیت کنونی جهان عرب و اسلام تخریب کننده مسأله فلسطین است تأکید کرد: دشمن صهیونیستی هدفش ضربه زدن به نقاط قوت جهان اسلام در مبارزه با این رژیم است. وی گفت: این رژیم همواره به دنبال تضعیف مقاومت اسلامی و فلسطینی بوده و از آن جهت است که امروز وضعیت نابسامانی را در سوریه و عراق و لیبی و حتی لبنان شاهد هستیم.

سفیر فلسطین همچنین با اشاره به وضعیت یمن، اوضاع کنونی این کشور را فاجعه بار خواند و از گفتگوهای یمنی ـ یمنی برای حل بحران این کشور استقبال و همزمان کشورهای بزرگ اسلامی را به گفتگو برای حل مسائل جهان اسلام دعوت کرد.

الزواوی در پایان با بیان اینکه ایجاد نزاع های مذهبی در منطقه توطئه  ای همزمان علیه فلسطین و به نفع رژیم صهیونیستی است خاطرنشان کرد مسلمانان یک مسأله اصلی و محوری دارند و آن مسأله فلسطین است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز