روایت یک روزنامه عربی؛

"عزت" کره شمالی و "ذلت" حکام عرب

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۸:۱۱:۲۰
کد خبر: ۳۶۰۰۶۰
عزت کره شمالی و ذلت حکام عرب
روزنامه مشهور عربی، آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ را بزرگترین چالش برای ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانانش از جمله ژاپن و کره جنوبی دانست و از حکام عرب به دلیل سرسپردگی در برابر آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، یک روزنامه عربی در یادداشتی نوشت: آزمایش موشکی جدید پیونگ یانگ بزرگترین چالش برای ایالات متحده آمریکا و همپیمانانش از جمله ژاپن و کره جنوبی -که کره شمالی را به محاصره خود درآورده و 24 میلیون نفر را در این کشور به گرسنگی کشانده اند- به شمار می رود؛ محاصره ای که به عنوان ابزاری برای جلوگیری از هر گونه آزمایش هسته ای مورد استفاده قرار گرفته است.

روزنامه رأی الیوم که با سردبیری عبدالباری عطوان به شهرت زیادی رسیده، در سرمقاله خود نوشت: کره شمالی با انجام چهارمین آزمایش هسته ای خود در روز چهارشنبه گذشته (پس از سه آزمایش در سال های 2006 ، 2009 و 2013)، جهان و به طور مشخص ایالات متحده آمریکا را به چالش کشاند و پس از آن «کیم جون اون» رهبر این کشور گفت: «کشورش یک بمب هیدروژنی را به عنوان گامی برای دفاع از خود در رویارویی با تهدید آمریکا به جنگ هسته ای مورد آزمایش قرار داد و این اقدام حق مشروعی برای هر کشور دارای استقلال است.»

این آزمایش موشکی بزرگترین چالش برای ایالات متحده آمریکا و متحدان واشنگتن است و باز هم کره شمالی است که بار دیگر از میان ویرانه های محاصره غذایی پیروز بیرون می آید و به شکل عملی پاسخ آنها را می دهد، و این خود نشان دهنده شکست این محاصره و صاحبانش در به زانو درآوردن کره شمالی و دیکته کردن شرط هایشان بر پیونگ یانگ است.

پرواز مذبوحانۀ ب-52 آمریکایی!

به نوشته رأی الیوم، آمریکا در پی این شکست تحقیرآمیز و ذلت‌بار، در اقدامی مایوسانه یک بمب افکن از نوع«ب-52»که قادر به حمل کلاهک های هسته ای است را فرستاد تا بر فراز منطقه ای در نزدیکی مرزهای کره شمالی به پرواز درآید؛ هواپیمایی که ساعتی بعد با «ناامیدی»به پایگاهش در جزیره «گوام»در اقیانوس آرام برگشت!

بی تردید پرواز این هواپیما رهبران کره شمالی را نترسانده، چنان که تهدیدهای مشابه در گذشته آنها را نترسانده بود. پرواز این هواپیما اقدام نمایشی حاکی از ناامیدی رهبران آمریکاست که هیچ کاری نمی توانند بکنند، جز نمایش پوچ و خالی از محتوا، چرا که هر گونه تعدی نظامی به کره شمالی بی تردید یعنی در معرض خطر قرار گرفتن 24 هزار نظامی آمریکایی در کره جنوبی، زیرا کره شمالی نه شوخی دارد و نه می ترسد و قادر به پاسخ کارساز و موثر است.

نویسنده سرمقاله رأی الیوم ادامه داد: ما در این جا و در روزنامه «رأی الیوم» در برابر این کشور کوچک که کرامت ملی و عزت نفس زیادی دارد و حاضر به زانو زدن در برابر انواع فشارهای آمریکا نشد و به رغم اندک بودن امکاناتش در مسیر خواسته های هسته ای اش گام برداشت و به شکل خوب و هوشمندانه برگه برنده های خود را علیه بزرگترین کشور در دوران جدید استفاده کرد، به نشانه احترام، کلاه از سر بر می داریم!

کره شمالی با توجه به زرادخانه سلاح های پیشرفته اش تبدیل به یک قدرت هسته ای شده است و دیوار انزوا و محاصره آمریکایی را در هم شکست و روابط خوبی با بسیاری از کشورها از چین گرفته تا اتیوپی برقرار کرد و در کنار همه کشورهای عربی که به دنبال در اختیار داشتن تکنولوژی هسته ای برای حمایت از خود در برابر هیمنه و تکبر آمریکایی و غربی هستند،ایستاد.

کشورهای بی‌کرامت عربی، صحنه دخالت آمریکا

تحلیلگر رأی الیوم ادامه داد: متاسفانه بیشتر عرب ها که کشورهاشان تبدیل به صحنه دخالت های نظامی آمریکایی شده است و بیشتر حکومت هایشان فاقد استقلال و حاکمیت و کرامت شده‌اند با شیوه تمسخرآمیز با کره شمالی و رهبرش برخورد می کنند دقیقا همانطور که هندوهای فقیر که با دستمزد های پایین در کشورهایشان کار می کنند، برخورد می کنند اما این در حالی است که کره ای ها (کره شمالی)در سطح جهان و در عرصه نظامی پیشرفت می کنند و ما عرب ها عقب مانده تر و وابسته تر می شویم به طوری که فساد در حال گسترش است و ثروت ها در حال بخار شدن.

به گزارش برنا به نقل از العالم، کره شمالی به ما عرب درسی در بازدارندگی هسته ای که در برابر تهدیدهای آمریکا از این کشور حمایت می کند داده است،ما که علیه عراق توطئه کردیم و با آمریکا برای نابود کردن برنامه هسته ای اش ائتلاف کردیم آن هم با کمک به آمریکایی ها در لشکرکشی و اشغال عراق و در برابر ترور دانشمندانش یکی پس از دیگری سکوت کردیم اگر نگوییم برای این کار تبانی کردیم و اکنون ما داریم بهای این تبانی و توطئه را می پردازیم؛ هرج و مرج فراگیر خونین.

نویسنده رأی الیوم در پایان نوشت: برای احترام به کره شمالی و رهبران و ملت گرسنه  و محاصره شده اش که نه طلا دارد و نه نفت؛ تا کمر خم می شویم! زیرا کره چیزی را به دست آورد که چهارصد میلیون عرب و ارتش های گران قیمت و رهبران مرفه و ژنرال هایش که درجه ها و مدال ها بر آنها آویزان است، از آن دور ماندند و به هر جنگی وارد شدند، شکست خوردند.

نظر شما