رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد:

ترکیه بازار را برای ایران خالی کرد/ اعزام ۵۰۰کامیون مواد غذایی ایران به روسیه

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۰۸:۳۷:۰۲
کد خبر: ۳۶۰۰۷۸
ترکیه بازار را برای ایران خالی کرد/ اعزام ۵۰۰کامیون مواد غذایی ایران به روسیه
رئیس اتاق بازرگانی تهران از ارسال ۵۰۰ کامیون مواد غذایی ایران به روسیه از هفته گذشته خبر داد و گفت: اولین محموله لبنی آخر ژانویه به روسیه می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، مسعود خوانساری صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: در ماه‌های گذشته با خارج شدن ترکیه از بازار روسیه تلاش‌های زیادی برای ورود به این بازار انجام شده است به طوری که از هفته گذشته 500 کامیون مواد غذایی از مرز آذربایجان برای روسیه فرستاده شده است.

وی افزود: موافقتنامه‌های قرنطینه دامی و نباتی نیز برای صادرات مستقیم به این کشور آماده شده است و اولین محموله لبنی آخر ژانویه به روسیه می‌رود.

خوانساری در ادامه سخنان خود در ارتباط با میزان بدهی‌های دولت به بخش خصوصی گفت: در ماه‌های گذشته اتاق اطلاعیه‌ای در ارتباط با بدهی‌های دولت صادر کرد که این امر منجر به این شد که وزیر اقتصاد میزان بدهی‌های دولت به بخش خصوصی و پیمانکاران را 540 هزار میلیارد تومان و رقم بدهی نفتی را 50 میلیارد دلار اعلام شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه در خصوص روابط ایران با عربستان گفت: همه می‌دانیم که در طول مذاکرات هسته‌ای 1+5 عربستان و رژیم صهیونیستی به طور جدی بر سر راه ما قرار گرفتند اما با دیپلماسی قوی کشور این مسائل حل شد.

خوانساری اضافه کرد: اعدام ناعادلانه مسلمان آزادیخواه در عربستان خشم شیعیان را برانگیخت و در شرق و غرب این اعدام محکوم شد به طوری که کشور عربستان در موضع انفعال قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعتراضات مقابل کنسولگری عربستان در تهران و مشهد در حالی صورت گرفت که شاید برای دیپلماسی کشور خوب نبود گرچه دولت این امر را محکوم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد که این کار محصول تفکری است که تحریم‌ها را محلی برای درآمد خود تبدیل کرده بود.

خوانساری ادامه داد: حمله به سفارتخانه‌ها خلاف امنیت ملی و توسعه اقتصادی است.

وی تاکید کرد: هجوم هیئت‌های تجاری در ماه‌های گذشته بیانگر آن است که وضعیت ایران‌هراسی تغییر کرده است و همه کشورها به رشد 4 تا 6 درصدی را برای ایران پیش‌بینی کرده‌اند و از امروز باید بیشتر مراقب این حرکات باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه صحبت‌های خود گفت: در سال‌های گذشته کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و اکنون باید حواسمان باشد که این سرمایه‌گذاری‌ها دچار خدشه نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز