کفگیر عربستان ته دیگ خورد

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۳۱:۵۸
کد خبر: ۳۶۰۲۵۰
کفگیر عربستان ته دیگ خورد
ذخایر مالی ریاض به سبب کاهش قیمت نفت و هزینه‌های نظامی که در جنگ های منطقه ای مجبور است پرداخت کند ، با آغاز سال 2020 به پایان خواهد رسید.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، ازروزنامه اقتصادی لزکو نوشت: کاهش سریع سهام مالی عربستان، اخیرا آل سعود را وادار کرده است تا قیمت سوخت خودرو در داخل این کشور را به میزان 50 درصد افزایش دهد و همچنین ممکن است مرحله بعد، حذف یارانه های آب و برق و نیز توقف طرح های ساخت و ساز در این کشور باشد؛ علاوه بر این، ریاض برای نخستین بار اعمال 5 درصد مالیات بر ارزش افزوده را بررسی می کند. تمام این تدابیر برای کنترل کسری بودجه عربستان است که در سال جاری به 19درصد از تولید ناخالص داخلی رسیده است.
 
این روزنامه فرانسوی می افزاید؛ درآمدهای حاصل از فروش نفت فقط نیمی از هزینه های عربستان را تامین می کند، که این امر، ریاض را یا به قرض گرفتن یا برداشت از ذخایر مالی خود وادار می کند؛ که به گفته کارشناسان صندوق بین المللی پول، با میانگین فعلی، ذخایر مالی عربستان با آغاز سال 2020 از بین خواهد رفت.
 
بنا براعتقاد کارشناسان، کاهش شدید قیمت نفت (که خود توطئه ای از سوی سران آل سعود برای ضربه زدن به ایران، روسیه و عراق بود) در کنار تامین هزینه های گروهک های تروریستی در عراق و سوریه و همچنین هزینه سرسام آور تجاوز عربستان به یمن و مشکلات داخلی موجب کسری بودجه رژیم عربستان شده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز