گزارش اختصاصی خبرنگار برنا استانبول؛

استانبول در هراس/ انفجار تروریستی در منطقه توریستی

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۱:۵۳:۴۶
کد خبر: ۳۶۰۲۸۶
استانبول در هراس/ انفجار تروریستی در منطقه توریستی
ساعتی پیش انفجاری مهیب قلب استانبول را لرزاند و منطقه توریستی سلطان احمد را تخریب کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از استانبول، ساعت 10:20 دقیقه صبح به وقت محلی( ساعت11:50 دقیقه به وقت تهران) انفجاری مهیب منطقه سلطان احمد در قلب استانبول را لرزاند و این شهر را در رعب و وحشت رو برد.

این انفجار در نزدیکی مسجد سلطان احمد و کنار چشمه تاریخی "آلمان چشمه سی" رخ داد و باعث شد این منطقه توریستی با حمله تروریستی در ترس فرو رود. هم اینک تعداد بسیار زیادی آمبولانس در حال انمتقال مجروحان و جانباخته های این حادثه است و در نزدیکی محل های انفجار صدای تیراندازی به گوش می رسد. پلیس همه خیابان های منتهی به سلطان احمد را بسته و اجازه تردد به هیچ کس را نمی دهد. گفته می شود احتمال انفجارهای دیگری نیز وجود دارد و لحظه به لحظه به نیروهای امنیتی و امداد رسانی اضافه می شود.

منطقه سلطان احمد یکی از اصلی ترین مناطق توریستی ترکیه است و غیر از مسجد تاریخی سلطان احمد، مسجد ایاصوفیا که نماد ترکیه هم محسوب می شود در این منطقه قرار دارد.

هنوز پلیس اطلاعات دقیقی در خصوص این انفجارها ارائه نکرده است و خبرنگران بسیاری در نزدیکی محل انفجار منتظر اعلام نظر پلیس هستند.

همچنین در پی این اتفاق مترو استانبول تعطیل شد و بسیاری از مردم این شهر برای اطلاع از نزدیکانشان به نزدیکی های محل انفجار مراجعه کرده اند.

پس از این اتفاق جلسه فوری داوود اوغلو با مسوولان امنیتی تشکیل شد. بر اساس آمار اولیه پلیس تعداد کشته ها 10 نفر اعلام شده است.

نظر شما