تاکتیک جدید داعش در عراق

۱۳۹۴/۱۰/۲۲ - ۱۲:۲۳:۲۱
کد خبر: ۳۶۰۳۰۵
تاکتیک جدید داعش در عراق
داعش، با تغییر تاکتیک تهاجمی خود در عراق، به استفاده از نیروهای نفوذی برای انجام عملیات تروریستی در اماکن شلوغ روی آورد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، داعش شامگاه دوشنبه با به کارگیری نفوذی های خود در حمله به فروشگاهی در بغداد، 70 کشته و زخمی برجا گذاشت و تهدید کرد که عملیات بعدی، شدیدتر و تلخ تر خواهد بود و این در حالی بود که در انفجارهای المقدادیه و نهروان نیز 27 تن کشته و 65 زخمی شدند.

در عملیات حمله به فروشگاه "زهرة بغداد" عناصر داعش، یک خودروی بمب گذاری شده را در منطقه ای شلوغ منفجر کردند آن گاه به تیراندازی به مردم پرداختند و پس از آن که یکی از انتحاری های نفوذی خود را در مقابل ورودی فروشگاه منفجر کرد، شماری از مردم را در فروشگاه گروگان گرفتند و وقتی نیروهای پلیس به آن ها نزدیک شدند، سه تن از گروگان ها را کشتند.

به گفتۀ مسؤولان عراقی، این حمله یک ساعت و نیم به طول انجامید و به کشته شدن 18 نفر و زخمی شدن پنجاه تن منجر شد.

"سعد معن" سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد، سرانجام با اعلام پایانِ عملیات تروریستی، از کشته شدن عناصر مسلح و آزادسازی گروگان ها و بستن راه های منتهی به این منطقه و استقرار نیروهای پلیس در اطراف آن خبر داد.

گروه تروریستی داعش ضمن به عهده گرفتن مسؤولیت این عملیات، هدف از آن را کشتار شیعیان اعلام کرد.

مسؤولان عراقی همچنین از کشته شدن 20 تن و زخمی شدن 50 نفر در دو انفجار در منطقه المقدادیه در شمال شرقی بغداد خبر دادند. یکی از این دو عملیات با انفجار بمبی در یک قهوه خانه صورت گرفت و زمانی که مردم برای نجات زخمی ها به محل انفجار شتافتند، یک انتحاری با خودروی خود به مردم حمله کرد و شمار دیگری از آنان را به شهادت رساند.

داعش، این عملیات را نیز به عهده گرفت.

در منطقه نهروان واقع در جنوب بغداد نیز انفجاری رخ داد که هفت تن کشته و 15 زخمی برجا گذاشت. در این عملیات تروریستی، یک انتحاری، خودروهای خود را در خیابانی تجاری در منطقه نهروان منفجر کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز