رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

پرداخت ٥٠ درصد از بدهی اینوک امارات به ایران

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۰۹:۵۴:۴۰
کد خبر: ۳۸۰۵۴۰
پرداخت ٥٠ درصد از بدهی اینوک امارات به ایران
رئیس کل بانک مرکزی از پرداخت حدود سه میلیارد دلار از بدهی اینوک امارات به ایران خبر داد و گفت: بدهی نفتی شرکتهای اروپایی به حساب بانک مرکزی در ایتالیا واریز می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، ولی ا.. سیف درباره پرداخت مطالبات نفتی ایران با اشاره به این که هم اکنون برخی از کشورها آغاز به پرداخت این بدهی ها کرده اند، افزود: شرکت اینوک امارات تا کنون ٥٠ درصد بدهی خود را که حدود سه میلیارد دلار می شود را پرداخت کرده و مابقی آن نیز به تدریج در حال دریافت است.

وی درباره بدهی نفتی هند به ایران نیز با بیان این که پرداخت بدهی این کشور به دلیل تبدیل به ارز دیگر، زمانبر است، تاکید کرد: ایران خواهان دریافت بدهی نفتی از این کشور با ارز یورو است درحالی که آنها علاقه مند هستند این بدهی را به روپیه پرداخت کنند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: ایران از روپیه در حد نیازهای مورد استفاده خود از هند استفاده خواهد کرد و بقیه بدهی نفتی را نیز به یورو دریافت می کند.

وی درباره واردات کالا از هند در ازای پرداخت بدهی نفتی این کشور نیز اظهار کرد: ایران در صورت نیاز و در شرائط رقابتی از این کشور کالا دریافت می کند که این به معنای این است که هر نوع کالایی را از هند وارد نخواهیم کرد بلکه متناسب با نیاز خودمان از منابع مان درآنجا خرید می کنیم.

سیف درباره پرداخت بدهی نفتی شرکتهای اروپایی به ایران نیز گفت: در این زمینه طی ابلاغیه ای از وزارت نفت خواسته شده به شرکتهای بدهکار اروپایی خود اعلام کند تا بدهی نفتی خود را به حساب بانک مرکزی ایران در اروپا واریز کنند.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، این حساب در بانک مرکزی ایتالیاست.

 

 

نظر شما