رویترز خبر داد:

روسیه و چین یک رشته قراردادهای انرژی امضا کردند

۱۳۹۵/۰۴/۰۶ - ۱۰:۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۲۲۸۷۹
روسیه و چین یک رشته قراردادهای انرژی امضا کردند
روسیه و چین در جریان دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از پکن، یک رشته قراردادهای انرژی برای تقویت روابط اقتصادی امضا کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ این توافقها شامل فروش سهام شماری از پروژه های روسیه به شرکتهای چینی، قرارداد عرضه نفت و سرمایه گذاری های مشترک در پروژه های پتروشیمی در روسیه است.

روسنفت شرکت نخست عرضه کننده نفت روسیه با شرکت ملی شیمیایی چین «چمچاینا» توافق کردند که این شرکت ٤٠ درصد سهام مجمتع پتروشیمی وی ان اچ کی متعلق به روسنفت را که قرار است در خاوردور روسیه ساخته شود، خریداری کند.

پشرکت روسنفت در بیانیه ای اعلان کرد: این توافق به روسنفت برای تامی هزینه های این پروژه کمک خواهد کرد و امکان دسترسی به منطقه آسیا - اقیانوسیه را در اختیار این شرکت روس قرار خواهد داد.

دو شرکت همچنین یک قرارداد یک ساله تازه امضا کردند که بر اساس آن روسنفت می تواند از اول اوت ٢٠١٦ (١١مردادماه) تا ٣١ ژوئیه ٢٠١٧ (١٠ مرداد) تا دو میلیون و ٤٠٠ هزار تن نفت خام در اختیار چمچاینا قرار دهد.

همچنین روسنفت و گروه شرکتهای پکن در باره شرایط اصلی فروش بالقوه ٢٠ درصد سهام شرکت تولید نفت ورخنچونسکنفتگاز وابسته به روسنفت به یک واحد از گروه گاز پکن موافقت کردند.

روسنفت همچنین یک توافقنامه اصولی با سینوپک در باره ساخت یک تاسیسات فرآوری و پالایش گاز و پتروشیمی در شرق سیبری امضا کردند که هدف از آن تاسیس یک شرکت سرمایه گذاری مشترک در سال ٢٠١٧ با تمرکز بر فعالیت در بازارهای روسیه و چین است.

ایگور سچین مدیرعامل روسنفت گفت: این شرکت قصد کاهش عرضه نفت خام به چین را ندارد و از موضع و سهم خود در بازار به منظور رقابت با عربستان سعودی، قطر، عراق و ایران رقابت خواهد کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از سچین گزارش داد که ما به میزان توافق شده که حدود ٤٠ میلیون تن در سال است، پایبند خواهیم بود.

روسیه بزرگ ترین تولید کننده نفت جهان در ماه مه برای سومین ماه پی در پی، با فراتر رفتن میزان صادرات آن از عربستان سعودی، که بزرگ ترین صادر کننده نفت عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» است، جایگاه نخستین عرضه کننده نفت خام به چین را حفظ کرد.

 

 

نظر شما