فیش های حقوقی از فوتوشاپ تا واقعیت؛

فیش حقوقی شریعتمداری، سناریوی نخنمای مخالفین دولت

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۴۶:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۵۰۱
فیش حقوقی شریعتمداری، سناریوی نخنمای مخالفین دولت
روزی که نخستین فیش حقوقی با مبلغی چندین برابر معمول منتشر شد کسی گمان نمی‌کرد همین فیش ها که امروز به منزله چماقی بر سر دولت فرود می آید با ادیت های عجیب و غریب فوتوشاپی به عنوان سندی با محوریت "کی بود کی بود من نبودم" هم منتشر شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ماجرا از جایی شروع شد که برخی از مدیران به صورت خود خواسته  فیش های حقوقی خود را منتشر کردند اما در این میان بودند کسانی که در نشست خبری حقوق خود را 5 تا 7 میلیون اعلام کردند اما معاونت متبوعشان حقوق آنها را 12 میلیون اعلام کرد و فیش حقوق فوتوشاپی از 15 میلیون تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان هم درباره آنها موجود بود.

فیش حقوق منتسب به حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که در برخی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با حقوق نجومی 187 میلیون تومانی منتشر شده است هم از این دسته فیش هاست . در حالی که روزنامه کیهان با انتشار دریافتی جعلی اسحاق جهانگیری و پاسخ بنیاد مستضعفان رسوایی دیگری را تجربه کرده و به شدت از سوی هوادارانش زیر سئوال رفته به نظر می‌رسد افراد نزدیک به این روزنامه با انتشار فیش جعلی و نجومی حقوقی حسین شریعتمداری تلاش دارند تا موج حمایتی از او در فضای سیاسی و مجازی به راه بیاندازند. فیش حقوقی جعلی که سبب می‌شود تا  مدیر مسوول روزنامه کیهان در موقعیتی مظلوم واقع شود و اشتباهش از یادها پاک شده و به مظلومیتش و دشمنانش پرداخته شود تا بخشی از مخاطب از دست رفته و و اعتبار کم شده یا به عبارت دیگر آب رفته از جوی به جوی باز گردد.

کمی دقت در اعداد و ارقام ستون‌های این فیش، از جمله حق پایه درمان و بیمه مکمل و حق شغل نشان می‌دهد که این فیش از اساس جعل است و برای تطهیر حسین شریعتمداری در قضیه رسوایی دریافتی منتسب به اسحاق جهانگیری طراحی شده است. کانال خبرگزاری فارس اما پس از آنکه دید جعل ابتدایی و آماتور فیش حقوقی شریعتمداری یک سناریوی لو رفته شده است   ابتدا یک فیش کاملا بدون نام و نشان را با عنوان فیش شریعتمداری منتشر کرد و نوشت: «فیش حقوقی واقعی حاج حسین شریعتمداری/ دریافتی ایشان از اعضای تحریریه کیهان نیز کمتر است.» اما فیش مذکور که به عنوان فیش واقعی منتشر شده بود چند دقیقه پس از انتشار حذف شد، تصویر فیش بدون نام و البته با حداقل حقوق و مزایای تعیین شده از سوی وزارت کار در سال 94 آمده که نشان می‌دهد که صاحب فیش که کانال فارس  او را شریعتمداری می داند جمعا یک میلیون دویست و چهل هزار تومان دریافت می‌کند.

دقایقی بعد خبری جدید جایگزین خبر قبلی شد مبنی بر این که دریافتی شریعتمداری حدود چهار برابر بیشتر از خبر ابتدایی منتشر شده است . حسین شریعتمداری اما در بازی  به راه افتاده   تمام قوایش را جمع می‌کند تا فیش های دیگران را منتشر و نسبت به آنها موضع گیری کند و همین است که  ترجیح می‌دهد سکان مظلومیتش در ماجرای فیش حقوقی از یک میلیون و دویست هزار تومان  تا 4 میلیون را به دست یارانش بسپارد، یارانی که شتابزده به جای شفاف سازی  ابهام سازی می‌کنند.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
کسی که نمی تواند سرخودش را کلاه بگذارد ،مشخصه که فیش جعلیه؟؟؟ولی چرا؟؟؟دلیل ؟؟؟می شد یک فیشی منتشر کرد که تابلو نباشد؟منتشرکنندگان این فیش جعلی چه هدفی داشتند؟؟؟
داریوش آزاد
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
چقدر سینه زن داره برادر حسین اینجا.دمش گرم واقعا.با نظر علی موافقم منتها فقط با قسمت اول جمله‌اش راجع به برادر حسین .جناب مبین ظاهرا همه کیهان دوستان برنا می خونن.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
فیش مشخصه جعلیه در همه موارد،ولی صحیح نیست که به زندگی خصوصی افراد سرک کشیده شود ،این طور هیچ کس دیگر در امنیت اجتماعی نخواهد بود .اگر قرار است کسی مجازات شود باید مسئولین ذیربط موجب پرده دری نشوند چون عواقب خوبی نداردیک روز مدرک تحصیلی طرف رو می شود روز دیگر فیشهای حقوقی ،آیا می شود در این جامعه که آبروی همه در خطر تاراج رفتن است می شود زندگی کرد.کاش کمی عاقل باشیم وبه این موارد دامن نزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| -
عجب حرف بی منطقی ، طلا که پاکه چه منتش به خاکه ، بیان فیش و مدرک منو منتشر کنند اگه ریگی تو کفشت نباشه نباید بترسی بلکه جای افتخار داره ، عکس خصوصی که نیست بترسی ! !
مهفر
| -
چه کلمات جالبی- امنیت اجتماعی،سرک کشیدن،مسئولین ذی ربط،پرده دری،آبروی همه،دامن نزدن-برادر آزاد
سادگی ما مردم ،همین نوع طرز تفکر است. همین نوع افراد و حامیانش در حال غارت بیت المال من و شما هستند
شما حرف از مسئولین ذی ربط می زنید. فکر می کنند مال و جان ملت مال خودشان است صحبت از امنیت اجتماعی می کنید. قاضی مرتضوی که بود؟یک مسئول ذی ربط که جان افراد در دستش بود.اگراین مسئول پاک شجاعت دارددریافتی های خود را رو کند. مثل آقای بذرپاش نباشد حکم کارگزینی خود را رو کند و خودرا مظلوم نشان دهد اما پاداشهای خود را در فیش حقوقی خود رو نکند. چقدر ما ساده ایم برادر!
امیر
| -
زندگی خصوصی افراد؟ اینکه کسی تو روز روشن از دیوار خونه ما بالا بره و بخوای مچشو بگیری زندگی خصوصی افراده؟ برادر من این چه استدلالیه؟ یارو حق ملت رو کشیده بالا یه لیوان آب خنک هم روش شما میگی زندگی خصوصی افراد؟
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
من نظری ندارم ، فقط شما رو رجوع میدم به + - های هر نظر
تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
شهاب
|
-
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
0
0
این فیش حقوقی صد درصد جعلی است چون حسین شریعتمداری جزو کادر رسمی سپاه است و با درچه سرتیپی حقوق میگیرد و طبیعتا فیش حقوقی ایشان باید برای سپاه باشد نه موسسه کیهان... این مطلبی است که جاعلان این فیش حقوقی یادشون رفته در نظر بگیرند...
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز