مهر پایان بر واردات کالای پرمصرف نفتی

مقدم: ایجاد خط تولید در ایران، از شروط مناقصه لوله های CRA است

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۱:۵۶:۰۱
کد خبر: ۴۳۰۱۴۵
مقدم: ایجاد خط تولید در ایران، از شروط مناقصه لوله های CRA است
معاون وزیر نفت، جزئیات طرح تامین ٦٠٠ کیلومتر لوله مغزی CRA مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس را تشریح کرد و گفت: ایجاد خط تولید لوله CRA در ایران، از شروط مناقصه طرح است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ به تشریح جزئیات تصمیم وزارت نفت برای تامین ٦٠٠ کیلومتر لوله مغزی CRA (لوله مقاوم در برابر خوردگی) مورد نیاز شرکت نفت و گاز پارس پرداخت و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در شهریور ماه امسال مناقصه طرح را برگزار می کند.

وی با بیان این که نوع مناقصه محدود است و به شکل بین المللی برگزار خواهد شد، از ارائه پیشنهادهایی از سوی شرکتهای خارجی در این زمینه خبر داد و افزود: از شرکتهای معتبر بر اساس فهرست تامین کنندگان مورد تایید مدیریت پشتیبانی ساخت و تامین کالای شرکت ملی نفت ایران در این مناقصه دعوت خواهد شد.

مقدم تصریح کرد: با توجه به نیاز شرکت نفت و گاز پارس به تحویل ٢٥٠ کیلومتر لوله مغزی CRA تا پایان امسال، مناقصه گر ملزم به تضمین زمان تحویل این میزان لوله بر اساس برنامه زمانبندی اعلامی در اسناد مناقصه است و ٣٥٠ کیلومتر لوله مابقی نیز بر اساس نقشه راه مشخص با مشارکت سازنده ایرانی به تدریج تولید می شود به طوری که حداقل ١٠٠ کیلومتر از لوله های مغزی CRA باید به صورت صد درصد در ایران ساخته شود.

به گفته این مقام مسئول، ایجاد خط تولید لوله و خط کامل رزوه زنی با انتقال لیسانس پریمیوم به داخل ایران، از شروط مناقصه است و برنده مناقصه موظف است در فاصله تولید و تحویل ٢٥٠ کیلومتر لوله های سفارشی، تمام اسناد فنی و طراحی را به سازنده داخلی منتقل و آموزش کارکنان ایرانی را به پایان برساند.

معاون وزیر نفت یادآور شد: تایید برنامه انتقال و توسعه فناوری، تعیین استانداردهای مربوطه، انجام تستهای مورد نیاز در آزمایشگاههای مرجع، بررسی توانمندی اعضای کنسرسیوم و تایید محصول با قابلیت رقابتی و تجارتی با حق صادرات برند در کمیته ای بازرگانی و فنی که اعضای آن مشخص شده اند، صورت می گیرد.

مقدم، لوله های مغزی CRA را یکی از پرمصرف ترین و گرانترین تجهیزات مورد استفاده در صنعت نفت خواند و افزود: تولید این محصول، نیازمند بهره مندی از فناوریهای روز است و جزو صنایع هایتک به شمار می رود.

وی در این زمینه از حمایتهای بی دریغ بیژن زنگنه، وزیر نفت قدردانی کرد و گفت: انجام چنین اقدامهایی در مسیر توسعه و تقویت توان ساخت داخل که بی شک، همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب است، بدون عزم و اراده ای راسخ امکانپذیر نخواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز