مصطفی درایتی در گفت و گو با برنا:

برخی در دولت قبل در قالب منافع مردم اختلاس و اختلال کردند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۰:۰۹:۴۸
کد خبر: ۴۳۳۶۹۶
برخی در دولت قبل در قالب منافع مردم اختلاس و اختلال کردند
فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: برخی در دولت گذشته، فعالیت‌های خود را در قالب منافع مردم آغاز، اما در پشت چهره دولتی خود سعی در ایجاد اختلال در نظام داشتند.

حجت الاسلام مصطفی درایتی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درباره سخنان رییس جمهوری در جمع مردم کرمانشاه مبنی بر اینکه تنها هنر اقلیت پر سر و صدا تزریق یاس در جامعه است، گفت: خوشبختانه مخالفین دولت میان عامه مردم شناخته شده اند. برخی در دولت گذشته، فعالیت‌های خود را در قالب منافع مردم آغاز، اما در پشت چهره دولتی خود سعی در ایجاد اختلال در نظام داشتند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه پس از پایان فعالیت دولت دهم، این افراد همچنان از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند و از امکاناتِ نهادهای خاص بهره برده و رسانه‌های متعددی در دست دارند. اما باید بدانند این افراد پیش از اینکه ذهن مردم را تشویش کنند از جامعه ترد شده اند. بنابراین، دولت باید سعی کند تا امکان ورود به صحنه های ملی، استفاده از اموال و رسانه های نظام را از آنها بگیرد.

درایتی با اشاره به اقلیت ناراضی از اجرایی شدن برجام گفت: این افراد استحکام نظام برایشان اهمیت خاصی ندارد و بدنبال منافع و قدرت خود هستند و اقلیت مخالف دولت بی‌شک تنها در پی حفظ قدرت نامتعارف خود هستند.

وی بااشاره به 2میلیارد و 700 میلیون دلار رقمی که در سخنرانی های آقای روحانی مطرح شده بود، افزود: این رقم مستقیما به بابک زنجانی در دولت آقای احمدی نژاد اشاره می‌کند. مسلم است، بابک زنجانی در اختلاس‌هایش تنها نبود. افرادی که در پشت و در کنار زنجانی باعث ازبین رفتن بیت‌المال شدند هیچ گاه توسط رسانه‌های عمومی معرفی نشدند. دولت امروز باید به عنوان وکیل مردم وارد عمل شده و حقوق بیت المال را پس بگیرد.

وی افزود: برخورد با متخلفان نباید به مدیران دولت کنونی منتهی شود، بلکه باید از گذشته شروع و به امروز خاتمه پیدا کند و ذهن جامعه نباید از اتفاق‌های گذشته منحرف شود.

درایتی در پایان تاکید کرد: به طور کلی طرح شفاف سازی در فسادهای اقتصادی در دولت فعلی می تواند، امید را در میان مردم برای بازگرفتن حقوقشان در پی داشته باشد.

 

نظر شما