وزیر نفت:

فارس مهد صنعت پتروشیمی کشور است

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۱:۴۸:۴۰
کد خبر: ۴۳۳۹۲۰
فارس مهد صنعت پتروشیمی کشور است
وزیر نفت استان فارس را مهد صنعت پتروشیمی در کشور دانست و گفت : امید است پتروشیمی های پیش بینی شده برای استان فارس با تدبیر نمایندگان و مسوولان اجرایی این استان ساخته شود .
 به گزارش خبرنگار برنا از فارس، بیژن نامدار زنگنه در آیین افتتاح طرح توسعه پتروشیمی شیراز اظهارداشت: همه انتظارات برای راه اندازی این طرح ها نباید به وزارت نفت معطوف شود چرا که وزارت نفت تامین کننده خوراک پتروشیمی های فارس است اما برای احداث و پیگیری امور باید موضوع از سوی مسوولان استان دنبال شود .
وی افزود: این طرح با 700 میلیون دلار سرمایه گذاری در پتروشیمی شیراز اجرا شده و بیانگر اهمیت کار و تولید است و راه اندازی آن در برنامه پیش بینی شده جای قدردانی دارد .
وزیر نفت با تاکید براینکه طرح پتروشیمی شیراز در ردیف بزرگترین واحدهای صنعت پتروشیمی است، عنوان کرد: با اجرای طرح آمونیاک و اوره پتروشیمی شیراز با عنوان شهدای مرودشت، ظرفیت مجتمع پتروشیمی شیراز را به بیش از سه میلیون تن در سال خواهد رسید و این میزان نسبت به تولید قبل دو برابر می شود.
نامدارزنگنه عنوان کرد: مراحل طراحی، اجرا و راه اندازی طرح پتروشیمی شیراز را متخصصان داخلی انجام داده اند که درهمین راستا  برای 500 نفر به طور مستقیم وبرای  چهار تا پنج هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که  مسائل و مشکلات پالایشگاه دوم شیرازنیز در این سفر برخی مطرح و چاره یابی شود تا بتوان نیاز استان فارس که تولید ۱۲۰ هزار بشکه نفت در روزاست را مرتفع کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز