نهاوندیان در مراسم معارفه معاون جدید امور مجلس رییس جمهوری:

مردم خواستار عملکرد اعتدالی دولت با سرعت بیشتری هستند

۱۳۹۵/۰۴/۲۹ - ۱۲:۳۷:۵۹
کد خبر: ۴۳۳۹۷۰
مردم خواستار عملکرد اعتدالی دولت با سرعت بیشتری هستند
رییس دفتر رییس جمهوری، وظیفه اصلی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری را هم افزایی و تعامل میان دولت و مجلس برشمرد و گفت که این معاونت باید در کنار شناسایی و سرمایه گذاری روی نقاط مشترک دولت و مجلس، با شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز چنین ارتباطی برقرار سازد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد نهاوندیان روز سه شنبه در مراسم معارفه حسینعلی امیری معاون رییس جمهوری در امور مجلس، با اشاره به اینکه " انتخابات مجلس دهم مهر تاییدی بر رویکرد اعتدالی دولت یازدهم بود" ، اظهارداشت: انتخابات گامی به پیش و فرصتی مغتنم برای اصلاح روش ها است و اگر این حرکت اثری نداشته باشد، باید در استفاده مطلوب ما از فرصت حضور مردم و دادن پیام آن ها، تردید کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: مردم از ما می خواهند که همه با هم و در کنار هم کار کنیم و کشور را به پیش ببریم، مردم از مسئولان هم افزایی می خواهند و خواستار نزاع، مشاجره و درگیری نیستند.

وی افزود: هر چهار سال مردم به میدان می آیند و یک نفر را بر می گزینند و از سویی دیگر، نمایندگان خود را برای مجلس انتخاب می کنند. بنابراین معاونت امور مجلس حلقه وصل نظر مردم میان منتخبان و رییس جمهوری است.

نهاوندیان تصریح کرد: وظیفه معاونت امور مجلس ، کمک به تعامل میان قوای مجریه و مقننه است. تعامل یکی از شعارهای دکتر روحانی در انتخابات بود که مطلوب مردم واقع شد و در انتخابات 94 نیز مردم همین رویکرد را برگزیدند.

وی افزود: تعامل سازنده تنها ایجاد برقراری ارتباط با دنیای خارج نیست بلکه باید در داخل کشور نیز این تعامل ایجاد شود و اگر اختلاف نظرهای 10 و 20 درصدی میان قوا وجود دارد همه انرژی خود را در اختلاف نظر نگذاریم و تلاش کنیم با هم افزایی در نقاط مشترک، امور را به پیش ببریم.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: یکی از کارکردهای رویکرد اعتدالی همین اندیشه است و اعتدالگرایی دولت یازدهم به این معنی است که می تواند کسانی را از جبهه اصولگرایی و اصلاح طلبی، داشته باشد و باید تلاش کنیم فارغ از روحیه جناحی، روحیه اعتدالی و همکاری داشته باشیم.

نهاوندیان اضافه کرد: انتخابات اخیر مجلس به اتفاق نظر همه ارزیابی کنندگان منصف، تایید دوباره ای بر جهتگیری سال 92 مردم بود که با همه آرا و سلایقی که وجود داشت، در مجموع رویکرد اعتدالی را که دولت در پیش گرفته و حرکتی را آغاز کرده، پسندیدند و مهر تایید بر آن گذاشتند.

رییس دفتر رییس جمهوری افزود: انتخابات اخیر در واقع تاکید مجددی بود بر آنچه که انجام شده و هم تجدید قوا و حرکتی انجام گرفت تا دولت و مسئولان به سرعت خود بیفزایند؛ هرچند در برخی حوزه ها از جمله سیاست خارجی، اقتصادی و رویکرد اجتماعی، میزان توفیق های مختلف به یک اندازه نیست اما در مجموع، مردم به میزان عملکرد، مهر تاکید و تایید زدند.

وی با تاکید بر اینکه مردم خواستار عملکرد اعتدالی دولت با سرعت بیشتری هستند، اظهارداشت: مسئولیت شنیدن پیام مردم بیش از هر کسی با معاونت امور مجلس است و دستور کار در معاونت امور مجلس این است که تمام نیروی خود را بگذاریم و پیام مردم را در امور لحاظ کنیم.

نهاوندیان، تلاش معاونت ریاست جمهوری در امور مجلس برای اصلاح ساختار قوانین و حذف قوانین مزاحم و مضر را ضروری دانست و گفت: تراکم قوانین به نوعی برای مردم و کشور سردرگمی ایجاد کرده است.

رییس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه باید برای بهره مندی از طرح ها و لوایح مفید از نخبگان کشور و تجربیات آن ها استفاده شود، افزود: تجربه طولانی تقنین در کشور نشان می دهد که لوایح همواره از پختگی بیشتری برخوردارند؛ بنابراین باید تلاش شود تا در طرح ها نیز که از سوی نمایندگان مجلس مطرح می شود کار کارشناسی به خوبی صورت گیرد و همچنین از توان کارشناسی دولت برای این مسئله استفاده شود.

نهاوندیان با اشاره به خلاء همکاری میان معاونت های پارلمانی دستگاه ها و وزارتخانه ها گفت: باید این معاونت تلاش کند تا هماهنگی میان معاونت پارلمانی دستگاه های دولت فراهم و ساماندهی شود و توقع دولت از این معاونت نوعی مدیریت، هماهنگی و فرماندهی نسبت به همه معاونت های امور مجلس سازمان ها و وزارتخانه ها است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز