نجفی در گفت‌وگو با برنا:

تعطیلی سازمان برنامه‌وبودجه در دولت قبل زمینه‌ساز فساد بود/ با احیای سازمان‌ها حل ریشه‌ای فساد را شاهدیم

۱۳۹۵/۰۵/۱۳ - ۱۰:۰۷:۵۳
کد خبر: ۴۴۰۳۶۳
تعطیلی سازمان برنامه‌وبودجه در دولت قبل زمینه‌ساز فساد بود/ با احیای سازمان‌ها حل ریشه‌ای فساد را شاهدیم
نماینده مردم تهران گفت: سازمان برنامه و بودجه درحال حاضر بر اساس اصل ١٢٦ ق.ا به نهادهای دولتی مجددا بازگشته است و این درحالی بود که در دولت قبل با سواستفاده از اختیار مشخص شده در اصل١٢٦ق.ا این سازمان به صورت تعطیل درآمد و زمینه بروز فسادهای اقتصادی را فراهم کرد.

محمد رضا نجفی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره احیای مجدد سازمان اداری و استخدامی براساس اصل١٢٦ ق.ا و جدایی این نهاد از سازمان برنامه و بودجه گفت: به نظر می آید این عمل دولت نشان دهنده یک برنامه ریزی بلندمدت است، به این منظور که مباحث ارائه شده بتواند به صورت تفکیک شده در سازمان های مربوطه خودشان بررسی شوند و شکی نیست ما به زودی شاهد نمودهای آن مخصوصا در بحث حقوق های نامتعارف خواهیم دید.

وی ادامه داد: ممکن است نقیصه ای در این طرح یافت شود و سازمان اداری،استخدامی در ارائه طرحی با سازمان بودجه دچار اختلال شود که این پیش آمد، دور از ذهن نیست و انتظار می‌رود دولت راه حل های درستی برای ارائه داشته باشد.

وی افزود: این سازمان درحال حاضر بر اساس اصل ١٢٦ ق.ا به نهادهای دولتی مجددا بازگشته است و این درحالی بود که در دولت قبل با سواستفاده از اختیار مشخص شده در اصل١٢٦ق.ا این سازمان به صورت تعطیل درآمد و زمینه بروز فسادهای اقتصادی را فراهم کرد. امروز علاوه بر پرداخت هزینه فرصت از دست رفته که دولت قبل باعث آن بود، باید به ترمیم نظام اقتصادی در زیرساخت ها هم بپردازیم.

نماینده مردم تهران در خاتمه به نیاز هم پوشانی بین سازمان بودجه و سازمان اداری و استخدامی اشاره و گفت: امید داریم در دولت تدبیر، با بازگشت این نهاد بین سازمان های اداری شاهد ازبین رفتن فسادها به صورت ریشه ای باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز