در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تاکید شد؛

یونسی: فرهنگ سازی در اولویت برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا قرار گیرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۰:۰۲:۳۹
کد خبر: ۴۴۵۹۰۹
یونسی: فرهنگ سازی در اولویت برنامه‌های مبارزه با قاچاق کالا قرار گیرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اهمیت و ضروت آموزش در مبارزه با قاچاق، تاکید کرد: شیوه نامه کار فرهنگی موثر در مقابله با قاچاق کالا با در نظر گرفتن نقش بخش های مختلف اطلاع رسانی، فرهنگی، تبلیغی و ... در آن تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ضمن تبریک میلاد با سعادت ثامن الائمه امام رضا (ع) و در پیش بودن 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، یادآور شد: آزادگان، اسطوره های کامل مقاومت، ایثار و توکل ملت ایران اسلامی در اسارتگاه های رژیم بعث عراق بودند.

جانشین رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، پدیده شوم قاچاق را یک آفت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و آسیبی جدی برای اخلاق و ارزش های جامعه دانست و خاطرنشان ساخت: فرهنگ سازی از اولویت ها کار در این بخش است و باید با مستند سازی و تولید برنامه های هنری، خلاق و موثر مردم را با آسیب های قاچاق بر اقتصاد و تولید داخلی و تبعات واقعی استفاده از کالای قاچاق آشنا کرد.

معاون استاندار هدف از شناسایی و کد گذاری انبارها را، ارزیابی، بازرسی و نظارت مستمر بر این اماکن جهت مقابله با کالای قاچاق عنوان کرد و گفت: استفاده از تولیدات ملی ابتدا باید در سازمان ها و دستگاه های اجرایی مجدانه مورد اهتمام قرار گیرد، چرا که کالای قاچاق، فرهنگ و اقتصاد ما را نشانه گرفته است و لذا می بایست بازار را برای عرضه این نوع کالاها نا امن کرد.

وی بر تهیه طرح مقابله با قاچاق آبزیان در دریا تاکید کرد و افزود: باید تحلیل های علمی از روند و فرآیند قاچاق کالا و تدوین برنامه های آینده در این راستا صورت گیرد.

یونسی بر ابلاغ سند جامع کسب روزی حلال به همه سازمان های فرهنگی تاکید کرد و تصریح کرد: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها متن این سند را جهت ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی، در منظر افکار عمومی قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، با اشاره به اهمیت و ضروت آموزش در مبارزه با قاچاق، تاکید کرد: شیوه نامه کار فرهنگی موثر در مقابله با قاچاق کالا با در نظر گرفتن نقش بخش های مختلف اطلاع رسانی، فرهنگی، تبلیغی و ... در آن تدوین شود.

یونسی با اشاره به این که ارزش کشفیات کالای قاچاق در 4 ماهه ی نخست سال جاری نسبت به سال 94، 4 برابر شده، گفت: تحقق این مهم در گرو تلاش همه دستگاه های مسئول و نگاه کارشناسانه تر و مسئولانه تر به موضوع مقابله با این پدیده شوم بوده است.

در آغاز این جلسه علی پیر فلک، دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گزارشی از اقدامات و برنامه های این کمیسیون ارائه کرد و روسای کمیته های کمیسیون نیز به ارائه گزارش کمیته متبوع پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز