۱۵۵ طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت افتتاح می‌شوند

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۱:۰۲:۵۸
کد خبر: ۴۴۵۹۵۱
۱۵۵ طرح صنعتی و معدنی در هفته دولت افتتاح می‌شوند
مشاوروزیر و سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفته دولت امسال 155 طرح صنعتی و معدنی در 31 استان کشور با سرمایه‌گذاری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «منوچهر طاهایی» در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده در هفته دولت برای 9 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه افزود: 8 طرح بزرگ و مهم از 155 طرح صنعتی و معدنی مشخص شده قابل افتتاح در هفته دولت، قرار است توسط رییس محترم جمهور، معاون اول ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در استان‌های مختلف به بهره‌برداری برسند.

طاهایی در معرفی 8 طرح بزرگ صنعتی و معدنی قابل افتتاح یاد شده آنها را شامل: کاغذ ترمه  درآذربایجان شرقی ، فولاد کاوه جنوب کیش در استان هرمزگان ،آریا ترانسفور شرق در استان سمنان ، آریا ترانسفو قدرت در استان سمنان ، زر معدن اختران در استان مرکزی ، پاشوما در استان قم ، فروتوز ناب در استان البرزوورقهای پوشش دار در استان چهار محال و بختیاری دانست.

وی در ادامه در بحث رونق تولید در کشور، یادآور شد: در موضوع اعطای تسهیلات به 7 هزار و 500 طرح کوچک و متوسط صنعتی و معدنی تا این لحظه یک هزار و 300 میلیارد تومان برای یک هزارو 304 طرح  پرداخت شده است و به طور متوسط یک میلیارد تومان برای هر واحد صنعتی و معدنی متقاضی دیده شده است.

طاهایی با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت تزریق شده است، گفت: نیاز بخش صنعت به طور متوسط حدود 200 هزار میلیارد دلار در سال است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طی سه ماهه نخست امسال خوشبختانه با فضای مناسب ایجاد شده رشد صنعتی به 4.2درصد رسیده که امید است روند افزایشی داشته باشد.

طاهایی در ادامه گفت: چندی است که ما در وزارت صنعت، معدن وتجارت ؛«نهضت مردمی حمایت از تولید داخلی » راه اندازی کرده ایم که درصددیم تا با معضل کالاهای قاچاق شده به کشور همچنین مصرف کالاهای خارجی با اقدامات فرهنگی و رسانه ای مقابله نماییم که در این راستا از رسانه های خبری کشور استمداد می طلبیم.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: این وزارتخانه طی هفته گذشته که مصادف با روز خبرنگار بود، رویکرد رسانه‌ای به منظور رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای بهتر برای رشد و توسعه کشور داشته به طوری که جلساتی با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران وبدنبال آن  انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با رسانه ملی  و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران نموده و قرار دارد تا این تعاملات را با سایر رسانه‌های مکتوب، شنیداری و دیداری به منظور انتقال اطلاعات صحیح به مردم و ذینفعان اقدام نماید.

 

نظر شما