معاون سیاسی وزیر کشور:

هیچ کس حق ندارد خدمات ارائه شده به مردم را زیر سوال ببرد

۱۳۹۵/۰۵/۲۵ - ۱۳:۰۲:۳۳
کد خبر: ۴۴۶۲۰۷
هیچ کس حق ندارد خدمات ارائه شده به مردم را زیر سوال ببرد
با حضور مسئولان وزارت کشور و استان همایش بخشداران و فرمانداران استان خراسان رضوی، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،  محمدحسین مقیمی در این جلسه با اشاره به عنوان «تدبیر و امید» که برای دولت یازدهم انتخاب شده است، اظهار کرد: وقتی می‌گوییم دولت تدبیر و امید به این معنی است که اقداماتی که می‌خواهیم در این دولت انجام دهیم با تدبیر صورت بگیرد و میان مردم امید ایجاد کند.

وی با اشاره به شرایط کشور زمانی که دولت یازدهم فعالیتش را آغاز کرد، افزود: دولت این تکلیف را برای ما ایجاد کرد که به دنبال امیدواری مردم باشیم، اینکه تلاش کنیم تا مردم به آینده و زندگی خودشان امیدوارتر از قبل باشند، اقداماتی که در گذشته صورت گرفته بود باعث ایجاد تهدیدها و محدودیت‌هایی برای کشورمان شده بود، به خصوص  اقداماتی که توسط قدرت‌های بزرگ انجام می‌شد و ما شاهد بودیم هر روز یک قطع‌نامه علیه کشور تصویب می‌شد.

معاون سیاسی وزیر کشور یادآور شد: این شرایط ایجاب می‌کرد که کشور با تدبیر بیشتری حرکت کند و در همین راستا آقای روحانی حرفهایشان را به مردم گفتند و این مردم بودند که به برنامه‌های ایشان رای دادند. بدین ترتیب آقای روحانی را انتخاب کردند تا با تدبیر بیشتر مشکلات کشور را حل و به آینده امیدوارتر باشند.

مقیمی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تلاش کرد تا مشکلات کمتر شود و امید به جامعه باز گردد، خاطرنشان کرد: اما متاسفانه دولت هر اقدامی که انجام می‌دهد طرف مقابل چه این اقدامات مثبت باشد چه  منفی یک برخورد دارد و آن هم این است که دولت را در همه زمینه‌ها ناموفق جلوه دهد، حتی کسانی که خود را در مقابل دولت قرار داده‌اند حاضر نیستند بپذیرند دولت در تامین آرامش مردم چه اقداماتی انجام داده است، آنان در گوشه و کنار کشور می‌گردند  یک مشکل و نارسائی پیدا کنند تا آن را در تریبون‌ها و نماز جمعه‌ها مطرح کنند.

وی با بیان اینکه دولت می‌خواهد امید را در جامعه زنده نگه دارند، تصریح کرد: ولی مخالفان دولت به دنبال این هستند که اقدامات دولت را ناموفق جلوه دهند و مسائل را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که امید مردم را از بین ببرند، البته اینگونه نیست که فقط در خطبه‌‌های نماز جمعه و سخنرانی‌ها برجام را تضعیف کنند بلکه هر موفقیت دولت را طوری جلوه می‌دهند که گویی دولت هر کاری می‌کند تا مردم را در تنگنا قرار دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور با طرح این پرسش که آیا وظیفه ما این است که یاس را در دل مردم ایجاد کنیم یا آنان را به آینده امیدوار، عنوان کرد: ما به عنوان نمایندگان دولت این را وظیفه خودمان می‌دانیم که از ابتدای روزی که کارمان را آغاز کردیم تا انتها طوری عمل کنیم که امید را در مردم افزایش دهیم و آنان را به فعالیت و حضور سازنده‌تر تشویق و ترغیب کنیم. لازمه این امر این است که حضور خود را در میان مردم افزایش و آنان را در جریان فعالیت‌های دولت قرار دهیم.

مقیمی ادامه داد: با توجه به هجمه‌ها و تخریب‌هایی که علیه دولت صورت می‌گیرد باید تلاش کنیم در میان مردم حاضر شویم و دستاوردهای دولت را برایشان بازگو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ راهی جز تبیین عملکرد دولت وجود ندارد، خاطرنشان کرد: آنقدر هجمه‌ها زیاد است و با الفاظی در مورد رئیس جمهور صحبت می‌شود که نمی‌توان از کنار این حرفها عبور کرد، باید امید و نشاط اجتماعی، سیاسی را میان مردم افزایش دهیم و اقداماتی که دولت انجام داده برای مردم بازگو کنیم تا آثار تخریبی که علیه رئیس جمهور و دولت انجام می‌شود را کمرنگ کنیم.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه البته باید در این راستا انتقادات سازنده را نیز بپذیریم، گفت: اگر در حین اجرای کار نارسائی‌هایی به وجود می‌آید و یا از منابع موجود استفاده بهینه نمی‌شود حتما باید خود را مورد انتقاد قرار دهیم و انتقادات را با جان و دل بپذیریم و جایی که تخریب و ناامیدی و یاس در مردم ایجاد می‌شود باید به گونه‌ای پاسخ دهیم که علاوه بر رعایت ادب و متانت حق کسانی که برای کشور تلاش می‌کنند ادا شود.  هیچ کس حق ندارد کارهای مثبتی که برای مردم می‌شود را زیر سوال ببرد.

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی نیز با بیان اینکه از منتقدین تشکر می کنم چون با انتقاداتشان ظرفیت و زمینه پاسخ را برای ما فراهم می کنند، اظهار کرد: ما در گیر کار اجرایی هستیم و بعضی وقتها از بحث افکار عمومی و توجیه آنان غافل می شویم.

وی ادامه داد: در برخی انتقادات رعایت انصاف نمی شود اما به ما این فرصت را می دهد تا نسبت به افکار عمومی پاسخگو باشیم و از دستاوردهای دولت دفاع کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر رعایت اخلاق در مطرح کردن انتقادات، افزود: در انتقاداتمان هیچ بزرگی را نباید تخریب کنیم، رشیدیان خاطرنشان کرد: ما همچنان نسبت به آمریکا بی اعتماد هستیم اما یکی از دستاوردهای سیاسی این دولت که توانست کشور را از فصل ۷ منشور سازمان ملل خارج کند بسیار مناسب بود.

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه دوم سال حجم تبلیغات علیه دولت افزایش پیدا خواهد کرد، تاکید کرد : ما به عنوان مجریان دولت باید تلاش کنیم تا از حوزه قانون خارج نشویم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بعد از خداوند بهترین قاضی مردم هستند، گفت: کسی که تیتر می زند اقتصاد مقاومتی بدون اقدام، بدون عمل، فکر نمی کند که مردم می بینند، می شنوند و صاحب عقل هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخابات اردیبهشت ماه سال آینده اظهار کرد: آنچه که نظام ارزشی جمهوری اسلامی ایران را از سایر نظام ها متمایز می کند، ارزش های دینی و مشارکت مردم است و از این رو در این حوزه وفاداری به آنچه که از صندوق ها خارج می شود و عمل به وعده ها بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه امروز مطالبات مردم نسبت به اوایل انقلاب بسیار تغییر کرده و نقش مطالبات سیاسی و اجتماعی پررنگ تر شده است گفت: اسفند ماه پارسال در این استان انتخاباتی قانونمند، شفاف و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شد و میزان مشارکت مردم خراسان رضوی دو درصد بیشتر از میانگین کشوری آن بود.

وی دو انتخابات سال آینده را برای کشور مهم خواند و افزود : یکی از مباحث مهم در انتخابات نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن است که نتایج آن بویژه در انتخابات شوراها و برنامه ریزی برای آن اهمیت دارد که باید سریعتر به انجام رسیده و نتایج آن به استانداری ها ابلاغ شود.

وی بر توجه به صبغه های قومی و مذهبی و تدبیر آنها، تفاوت نظارت ها بر دو انتخابات و برنامه ریزی برای این امر بین وزارت کشور و شورای نگهبان، توجه به تدارک صندوق های سیار برای مناطق و روستاهای دارای جمعیت اندک و مانند آن نیز تاکید کرد.

رشیدیان توجه به آسیب های احتمالی امنیتی و اجتماعی در حاشیه انتخابات را از دیگر مباحث مهم خواند و اظهار کرد: محور عمل مجریان در این زمینه باید بی طرفی و رعایت عدالت، قانون و اخلاق باشد.

وی بر اصل مشارکت همه احزاب و گروه های سیاسی برای تحقق مشارکت حداکثری و ورود مردم در انتخابات تاکید کرد و همکاری بخش های مختلف و دستگاه های اجرایی از دهیاری ها تا استانداری و سایر ادارات و ارگان ها را ضروری دانست.

وی با بیان اینکه بخشی از وظایف فرمانداران به عنوان مسئولان شورای تامین هر شهرستان به حاکمیت نظام برمی گردد گفت: دستگاه های امنیتی باید به تدابیر اتخاذ شده در شورای تامین تمکین کنند ضمن آنکه این امر تداخلی با وظایف سایر قوا ندارد.

رشیدیان افزود: در حوزه امنیت، وظیفه تدبیر و محوری بر عهده شورای تامین و در راس آن در استان ها استاندار و در شهرستان ها فرماندار است و تداخلی با وظایف نیروهای مسلح و قضایی ندارد زیرا نظام ما به هم پیوسته است و حدود وظایف آن را قانون مشخص کرده و ابهام های احتمالی نیز باید با مفاهمه و تعامل بررسی شود.

 

 

 

نظر شما